Comissions i plenari

En els darrers 10 dies he tingut 2 Comissions de les àrees que porto, Urbanisme i Seguretat i un Plenari. Mentre l’agenda ha demanat la baixa per estrès, us faré 5 cèntims d’impressions i opinions. He dit que seria subjectiu? Doncs ho repeteixo.La Comissió de Seguretat té un aire diferent, suposo que el fet que hi hagi representants de les forces de seguretat li dóna aquest caire més seriós. Comenten temes, de vegades tot plegat ens condueix a debats més inabastables però prou interessants (legislació, per exemple) i sempre hi ha una vessant per mi important, l’efecte subjectiu de la seguretat, allò que els experts anomenen la sensació de seguretat. És per això que em semblen perfectes aquestes reunions, una manera de prendre el pols a les sensacions del veïns i veïnes mentre a la vegada s’ofereixen dades reals, on es pot comprovar que Gràcia és el segon districte amb menys nombre d’incidències. La qual cosa no vol dir que no passin coses, però menys que a Barcelona.

Agraeixes que la gent vingui i et comenti coses. Et sents bé quan alguns dels temes tractats de fet es van tocar a la Taula Policial anterior, cosa que vol dir que la feina de previsió i coneixement van a l’hora.

I aquest dilluns vam fer la comissió d’Urbanisme, diferent en la concepció i l’assistència, vora 20-25 persones van venir. Com sempre, això suposa un esforç afegit de gestió de la reunió, evitar que es facin grups separats de discussió. Jo no vaig haver d’aprendre, per sort, la llista dels Reis Gots, però et sents una mica així quan descrius l’estat de les obres que des del Districte fem i/o seguim: el Carrer Astúries (què ample està quedant, no? curiós com s’eixampla un carrer), la Plaça de la Vila (ja s’enfila el final), els jardins Maria Baldó (aquest sempre m’ha fet especial il·lusió, per la zona i perquè és dels primers que vaig tractar en ser nomenat), OSI (bon ritme, ganes de veure’l enllestit), el Mercat de la Llibertat (bé, de moment, el trasllat del mercat a Gala Placídia), la nova Caserna de la GU al Parc Sanitari Pere Virgili, el CAT, etc. 

Algun cop penses com et sentiràs quan, de gran, jubilat, vagi a veure obres per Gràcia i potser, repapiejant una mica ja, li expliqui a qui em vulgui escoltar que jo vaig participar en aquesta obra (pensaran, pobre home). És fa difícil substreure’s a la sensació que participes en coses grans, amb responsabilitat però a la vegada sabent que ets una part de l’engranatge i no entro a dir si gran o no.

A més a més, a la comissió parlem del projecte d’arranjament del carrer Sant Camil. Algú va dir que feia més de 30 anys que no s’hi feia res, et fa sentir bé el fet que tu si que hi estàs fent. Com que no és un pla especial o PMU (és a dir, no modifica el PGM, el Pla General Metropolità, que identifica cada espai per a què està destinat), no caldrà que sigui aprovat al plenari. Això sempre causa confusió, perquè la gent que ve al plenari podria pensar que no es fan coses, però són dos mecanismes diferents. Tampoc es va portar a plenari per ser aprovat la Plaça del Diamant, els jardins Maria Baldó, el carrer Astúries, la Plaça de la Vila i altres projectes que fem. Algú que no hi entén podria dir que no es fan coses. Ja passa, és un doble esforç pedagògic que hem de fer. 

Millorant la participació hem comunicat la reunió a tots els veïns de Sant Camil i el passatge Isabel i n’han vingut força. Alguns estan sorpresos i un pèl incòmodes pel fet de ser el primer cop que venen a una comissió d’aquest estil.

Em fa especial il·lusió veure que tot el districte hi està representat: Vallcarca-Viaducte, Gràcia Nord-Vallcarca, Coll-Vallcarca, gent de la Vila, Penitents, plataformes diverses. Com sempre, provo d’afegir la vessant explicativa a la política, explicant perquès, justificant decisions. Qüestió de perfil, suposo.

I el dimarts el plenari. Sempre té un posat d’escenificació i de vegades com a final de dos mesos de feina, com si haguessis de retre comptes de les coses que has fet. Hi havia poca gent. Potser tantes reunions que tenim i els òrgans de participació hi ajuden, sens dubte, de fet hi havia més gent a la comissió d’urbanisme que al plenari. No ho sé, tampoc m’atreviria a parlar dels motius de la gent, no ho sé, em semblaria agosarat. Però sí que de vegades és un termòmetre de les queixes, doncs devem estar a 36.5º. 

És també el lloc on interacciones amb l’oposició, doncs sovint no els veus, a molt llocs on tu hi ets no hi són. Clar, no és fàcil, certament, jo ja vaig entrar com a conseller de govern i no puc comparar. Però de vegades crec que si fos oposició estaria obligat a fer un sobreesforç per ser a tot arreu, no ho sé. Normalment tenen 2 o 3 temes que segueixen o han pillat al vol seguint els mitjans de comunicació graciencs. 

Aquesta escenificació dels plenaris sovint fa que el comportament sigui diferent de com és en el tracte de tu a tu (el senyor…, la senyora… va dir). Entens que és una cosa més seriosa, un dia on prens el càrrec d’una altra manera, més formal i menys pròxim a la gent, per unes hores. 

Aquest cop em toca intervenir més, atès que la portaveu d’Esquerra, Dolors Martínez arribarà més tard per qüestions de feina. És el primer cop que parlo a un plenari en nom d’Esquerra, normalment ho he fet com a part del govern. Una sensació agradable, certament. 

L’oposició m’ha sobtat aquest plenari, com si fos un allargament del debat d’investidura, CiU parla de política nacional, curiós, esmenten en Saura i tot. El mateix van fer a la comissió de seguretat, jo pensava que parlaria d’algun tema dels barris. Em penso que els veïns i veïnes presents també els va sobtar, cadascú diu el que creu, però. 

I es van aprovar dues qüestions molt diferents i interessants.

D’una banda, la Barcelona dels Barris, un pla que s’està gestant per tal de dotar d’una altra visió la ciutat, més que una suma de districtes com a suma de barris, un zoom més gran per entendre millor la ciutat. És el primer pas per a moltes coses, entenc. Crec que està bé haver aprovat això ara i en la propera legislatura donar-li el contingut governi qui governi (de moment no hi penso, queden 5 mesos i moltes coses que encara es poden fer). 

D’altra banda, es dóna el nom de Dolors Lleonart a un vial prop del Parc Sanitari Pere Virgili. Bé, de les primeres metgesses catalanes. Anem endavant!!



35 Responses to “Comissions i plenari”

  1.   vives Says:

    Aprofito aquest article per felicitar la Dolors Martínez, ja que acabo de llegir (no se on) que passara a regidora del ajuntament de la ciutat veïna.

  2.   Dolors Says:

    ups, doncs m’afegeixo a la felicitació!

    Això si que és un “moviment sexy”:-) que diria la cançó…me n’alegro molt!

    Per cert, Àlex ja em llegiré el post més tard:-P

  3.   Dolors Says:

    Moltes felicitats a tu també Àlex! – ho acabo de llegir a la Tortuga.

  4.   Dolors Martinez Says:

    Dolors, Vives, gràcies

  5.   Àlex Says:

    Uix, quantes Dolors,

    m’afegeixo a les felicitacions, des del coneixement i el reconeixement.

    Dolors (pentagràmica), em penso que la tortuga equivoca el titular i el cos de la notícia, doncs la notícia evidentment és la Dolors, i no pas jo.

  6.   Otch Says:

    Tot i que també m’alegro de la teva nova tasca en funcions i et desitjo que vagi molt bé, vull trencar l’harmonia dels comentaris amb una crítica.

    Si, heu deixat el carrer astúries molt ample, i també us heu carregat els última 10 llocs d’aparcament prop de fontana que quedaven de la zona 16 de l’àrea verda. Ara mateix, algú que visqui a la vora de fontana té absolutament impossible aparcar el seu cotxe a qualsevol hora del dia i de la setmana.

    No em preguntis si prefereixo que els cotxes pugin aparcar o que la gent camini, perquè és una pregunta demagògica. Potser el carrer astúries necessitava voreres més amples. Però durant 10 anys a gràcia heu anat suprimint places d’aparcament per veïns, ja sigui amb ampliació de voreres o amb zones de càrrega i descàrrega. Una planificació gens objectiva amb les necessitats de TOTA la ciutadania. Quan es fa un projecte s’ha d’intentar buscar un equilibri i en aquest sentit, l’equilibri no hi és per enlloc.

    0 places d’aparcament per 1000 habitants? D’aquests 1000 algún tindrà dret a tenir contxe no? encara que sigui per poder anar a treballar.

    La situació de la zona és totalment vergonyosa.

  7.   Àlex Says:

    Hola otch,

    Vagi per endavant que de vegades l’ordre de les coses no és sempre el que es desitjaria.

    El 2005, el regidor, Ricard Martínez presenta el Pla d’aparcaments de Gràcia (districte), que preveu la construcció d’unes 1.700 places noves entre públiques i privades. Per més endavant, depenent de les obres de la Línia 9 de metro, també hi ha previstes 300 places més que aniran als Jardins de Menéndez y Pelayo.

    Nous aparcaments

    150
    Places al carrer Aldea, al Coll.

    200
    Al carrer Esteve Terradas, prop de l’Hospital Militar.

    300
    Al Parc Virgili.

    180
    A Gran de Gràcia – Santa Rosa, per a motos i bicis.

    200
    Al carrer Neptú.

    400
    A Santa Àgata. Sense que serveixi com a justificació, aquest és el que donaria servei a la zona, i estava previst que estigués a final de mandat. El tema de la Fera, però, ja sabem que ho ha retardat tot.

    250
    A la plaça Lesseps.

    D’aquests, s’estan fent la majoria. La zona verda, quan va arribar, en blindar l’aparcament, també va donar un cop de mà, perquè abans, el que era difícil era que hi aparqués un veí.

  8.   Otch Says:

    Tot i l’espectacularitat de la teva resposta no em deixaré intimidar.

    400 al carrer Santa Agàta? Si que n’era de gran la Fera no? aquests seràn zona verda o seràn com els de la plaça revolució o Joanic, on no només has de comprar una plaça sinó que és una consessió amb data de caducitat?

    Tenint en compte que en algun comentari he defensat l’àrea verda per certes zones de Barcelona. Ja em perdonaràs però precisament als veins de Fontana la Zona verda els ha fotut vius ja que fins abans de la seva implantació podríen aparcar a la via augusta, sant eusebi, madrazo alfons XII etc.

    I ara, o aparquen a les 3 plaçes del carrer carolines, són 3, no una manera de parlar, han d’anar passat torrent de l’olla on a banda de no poder circular amb normalitat gràcies a la Illa estupenda, la demanda d’aparcament és encara més gran per tant ni a la zona ni fora.

    Per cert ja ho comentaré en un post, però és molt curiós que totes les iniciatives d’aquest tipus arribin sempre a final de legislatura, just quan s’han de fer les elecions…. catxis. quina mala sort.

  9.   Àlex Says:

    Otch, jo també desconfiava abans, però quan t’ho coneixes des de dins, veus més una qüestió de pressupostos any per any. Carrer Astúries estava inclòs ja, però només manteniment, el gestionar bé els calès permet que llavors puguis anar més enllà quan veus que no hauràs de gastar en impredibles. Providència i Torrent de les Flors es van acabar fa temps, igual que la Plaça del Diamant, el procés previsió- pressupostos- projecte- exposició pública (si cal)- aprovació (si hi ha alguna cosa a aprovar, recordo, sinó és acord de la comissió de govern)- licitació i obres ja tenen aquestes coses, de vegades ho anunciem i trigues perquè el procés és i sovint ha de ser lent, com els jardins maria baldó que el vaig portar quan vaig entrar i ara es comencen a fer les obres.

    Aquest ritme és el normal, funcionament en 4 anys, hi haurà coses que s’acabaran abans de les eleccions i altres després i no passa res.

  10.   Otch Says:

    Home no sóc dels que pensa que els polítics es toquen els ous durant tres anys i després acceleren, però que vols que et digui, quan l’ajuntament de Barcelona és el mateix desde 25 anys i fa les coses en l’ordre que li rota és quan comença a ser preocupant.

    No volia centrar el debat en aquest tema, que ja ho faré, perquè crec que desde el punt de vista gracienc és lleugerament diferent o almenys no sóc capaç d’entrar en tants detalls com tu. Però ja parlarem de la publicitat de pre-campanya.

    Què em dius de la rèplica dels llocs d’aparcament?

  11.   Maurici Says:

    jelou!

    Abans que res, felicitats (suposo) a l’Àlex i la Dolors M. Dic suposo perquè està clar que us ve molta més feina a sobre 🙂

    I sobre el tema de l’otch, jo crec que el que falla és l’existència d’un cert “bloqueig mental” a l’hora d’aportar solucions per por de trobar-se amb la pròpia maquinària burocràtica de l’administració.

    M’explico: el problema d’aparcament a la zona de Bretón de los Herreros, Carolines, etc, té una solució ben fàcil: que la zona verda d’aquests veïns s’ampliï a la Via Augusta, Madrazo, etc. Allí sobra aparcament i aquí en falta.

    Doncs ja està. Un Ajuntament eficient es preocupa del tema i el soluciona. Punto pelota. ¿Quins problemes té aquesta solució? Doncs segurament que estem parlant de dos Districtes diferents, de problemes amb els expenedors de tíquets, amb les targes, els adhesius, etc. etc. és a dir coses que no hurien de problemes per a l’administrat, com a molt per a l’administrador el qual té l’obligació de buscar-se la vida amb els embolics que ell mateix crea.

    És la mateixa absurditat de quan treballava a la Plaça Lesseps, a l’edifici blau, van entrar un dia a robar, va saltar l’alarma i el responsable va haver d’esperar 40 minuts a què arribés una patrulla des de la quinta forca de Sarrià perquè la comissaria de Lesseps no podia donar servei ja que, tot i estar a la cantonada, no pertanyia al meteix Districte. De locus.

    I, oju, que això no treu que cregui que ja va sent hora que l’otch vagi en bici pel món i rebaixi una mica de panxeta 🙂

    Salut!

  12.   Maurici Says:

    Fe d’errades:

    On diu “no haurien de problemes” ha de dir “no haurien de ser problemes”.

  13.   Otch Says:

    Maurici, accepto la teva suggerència per l’eloquent argumentació que acabes de fer 😉

    Però tens raó, en el tema de la bici també, però sobretot amb el tema de les solucions. La teva proposta no només és coerent sinó que hauría d’haver estat així desde un principi si els qui van implantar aquesta mesura haguéssin pensat només una miqueta en els ciutadans.

    I aqui és on ve la meva queixa sistemàtica, els conductors semla que no siguem ciutadans. (una mica demagògic?)) crec que no. 😉

  14.   el auténtico der blaue Says:

    Hola àlex, només volia felicitar-te (si s’escau) perl teu nou càrrec. T’estarem vigilant, he, he.

    No entro en el debat que avui és festa

  15.   Lord Henry Says:

    Ups, zona verda…, aparcar a Gràcia…, dieu que per als veïns és difícil…?
    No, crec que no seria correcte utilitzar paraules grosses en un blog de gent ben educada, millor que no exterioritzi explícitament el que aquest tema em provoca.
    Deixeu-me dir només que solucionar un problema (mobilitat, transport, aparcament) va molt més enllà d’acatar els símptomes que provoca. Si quant anés al metge amb el braç trencat, tot renegant del dolor que em provoca moure’l em digués que el deixés quiet em sentiria igual que quant veig la zona verda.

  16.   Dolors Says:

    si, realment el titular és que la Dolors M. (que a més és articulista de la Tortuga) passa a l’ajuntament! per ser un mitjà de comunicació i no un bloc (com l’editor diu alhora de borrar comentaris) tot i gaudir de l’espai, presència i suport tècnic que disposen els blocs, així com entrar en els mateixos rànkings i fer-ne ostentació…(ho havia de dir, no és res personal, però les coses claretes)…Ah! i aprofito per dir que la foto és horrible, desenfocada i poc il·lustrativa!!

    Per ser tant d’hora…estic força desperta:-)

    Per cert, ara la Dolors M. podrà fer casaments? allí al saló de cent?…(ho cito com a curiositat, no per desmerèixer les tasques molt més importants que durà a terme i q segur q farà amb tota la il·lusió i empenta que la caracteritzen! (realment, bona notícia!)

  17.   Winston Says:

    Alèx sobre les 1700 places noves d’aparcament les hauriem de mirar amb deteniment, perquè tal com ho has posat és una mica enganyós

    Nous aparcaments

    150
    Places al carrer Aldea, al Coll.
    Pels veins de Gràcia (Centre), concretament pels del carrer Astúries i voltants (que és el cas que ens ocupa) no els serveix per res. I quan hi hagi la zona verda (al coll encara no n’hi ha), segurament serà una altre zona.

    TOTAL= 0

    200
    Al carrer Esteve Terradas, prop de l’Hospital Militar.
    Mateix cas que l’anterior

    TOTAL=0

    300
    Al Parc Virgili.
    Mateix cas que l’anterior

    TOTAL=0

    180
    A Gran de Gràcia – Santa Rosa, per a motos i bicis.
    No són places per a cotxes (cas que ens ocupa). Serà un parquing soterrat, per tant suposo que serà public però de pagament

    TOTAL=0

    200
    Al carrer Neptú.
    Suposo que serà un parquing soterrat, per tant suposo que serà public però de pagament.

    TOTAL=0

    400
    A Santa Àgata.
    Mateix cas que l’anterior, com a molt hi haurà 10 o 12 places a l’interior de la plaça de les Dones del 36

    TOTAL=12

    250
    A la plaça Lesseps.
    Suposo que serà també el mateix cas que l’anterior. Com a molt 50 places de zona verda

    TOTAL=62

    Per tant només queden 62 places noves a la zona de Gràcia (Vila, no Districte). Siguem generosos i estirem fins a 100 noves places d’aparcament. Si contem les que han tret. Com a molt s’jan creat mig centenar de places.

    De vegades dir números queda molt bé però quan s’analitzen es comprova que la situació no canvia gens.

  18.   Àlex Says:

    Uix, es nota que fa fred, no hauríeu d’estar al carrer fent compres nadalenques?

    A veure, hi ha diverses coses.

    Dolors (pentagràmica), totalment, d’acord, fixa’t que tot i el titular, la Mar Gil felicita la Dolors i després se n’adona i en fa un altre, però l’efecte de llegir la notícia és el lògic, és la Dolors la notícia i l’altre la conseqüència, suposo, però, que la Tortuga volia donar un punt de novetat de quelcom que no s’hagués dit enlloc.

    A veure,

    Maurici, merci, sí, se’ns gira més feina, però quan t’agrada ho vius diferent, evidentment.

    El raonament que tu dones és bo, però tampoc és nou. A la zona de l’altra banda del Districte, cap darrera de Pi i Margall, s’ha fet a la inversa, és a dir, per l’àrea verda es va fer un comptatge sistemàtic de cotxes lligats a com estan demanats (impost de matriculació, em penso) i un comptatge de les places i la solució ha estat que cotxes de la zona 17 poden aparcar en zona de Gràcia que és 16, és a dir, que és una zona mixte la de dins de Gràcia, uns quants carrers, però. Per tant, són solucions que en algun cas he vist que es consideraven.

    Ara escolto que es podria haver fet el mateix per la zona de Via Augusta enllà, és a dir, fora de la Vila. És la primera vegada que ho sento, però m’ho apunto, de veritat, ho passaré per quan s’hagi de fer revisió i avaluació d’àrea verda i preguntar si es va considerar o es pot considerar atès el canvi de realitat.

    Però repeteixo, l’àrea verda ha fet aflorar un nombre de places que estava blindat per mals usos o cotxes abandonats, per exemple. Ho comentaré, que és part de la nostra feina. Però, repeteixo, el blindatge de l’àrea verda (la gent que venia a Gràcia amb cotxe i ara no ho fa perquè només els veïns i veïnes poden aparcar) no dic que hagi solucionat del tot el problema, però la percepció i les dades era que no havia perjudicat l’aparcament a Gràcia i per això tirem endavant altres temes.

    I arribem al comentari d’en Winston. No entenc massa bé el teu raonament. M’explico. Normalment els aparcaments en sòl municipal es resolen per concessió administrativa a empreses que ho gestionen (esteve terrades, joanic, el coll). Que sigui de pagament no vol dir que no siguin places. M’explico.

    Sí, a la llarga, ho marca el Pla de Mobilitat i les tendències de gestió de l’espai públic racional impliquen l’eliminació progressiva de l’aparcament en superfície. Amb el ritme que calgui a poc a poc, per això es fan plans d’aparcament a la curta i a la llarga, però aquesta és la tendència, i més en zones com la Vila (quan dic Gràcia em refereixo normalment al Districte, els ara cinc barris: la Vila, el Coll, Vallcarca-Penitents, la Salut i el Camp d’en Grassot) amb una densitat molt gran i pocs espais. Fixa’t en l’efecte al Carrer Astúries.

    Jo no et diré que t’hagis de comprar un aparcament, tot i que a nivell personal ho recomano a la gent però a la llarga és una inversió en qualitat de vida i comoditat. De fet, quan es fan les promocions la llista de gent que s’hi apunta és molt gran, per tant, molta gent ho entèn així.

    El càlcul que t’ho fas no l’entenc. Sí, a Santa Àgata hi haurà 400 places (de fet, sota la peça hi ha molt espai, no és només la Plaça Dones del 36), la majoria de compra, tot i que em penso que n’hi haurà algunes de lloguer o de rotació, però en tot cas l’efecte és el mateix. Tu pots decidir no comprar un aparcament, però sí 200 veïnes i veïns ho fan (qui compra places en un aparcament? gent que viu a la zona) l’efecte continua sent que s’alliberen 200 places al total, no? per això puc entendre que alguns aparcament no compten (els dels barris nord, tot i que repeteixo jo parlava de Gràcia en general), però els propers a la zona tenen incidència encara que tu decideixis no comprar.

    Jo crec que a la llarga cal considerar les dues coses, el cotxe i l’aparcament són dues coses que un ha de considerar quan pensa en la seva mobilitat. És evident que per poder arribar a aquest punt cal que hagis donat possibilitats, i això és el que s’està fent. Què a Gràcia hi ha problemes hi ha problemes per aparcar? vaig nèixer a TOrrent de l’Olla i ho he sentit tota la vida. Per això cal redreçar temes.

    I aprofito per fer una reflexió. És evident que en cada nova construcció hem de fer perquè es contrueixin aparcament, però a la vegada no podem apostar per anar tirant cases i fer-les de nou amb aparcament (fixeu-vos que les noves construccions a poc a poc ho van incorporant), però cal continuar apostant per la rehabilitació i no només per la nova construcció per l’efecte que té sobre el preu de mercat, lloguers, etc. Ho dic per entendre que sovint hi ha coses més complexes perquè va lligat també al tema de l’habitatge.

  19.   el auténtico der blaue Says:

    Ho has explicat perfectament Àlex. És a dir, del que es tracta és d’eliminar l’aparcament en superfície -gratuït- i anar-lo substituïnt per aparcament soterrat de pagament. Centrem el debat en això.

    Jo, personalment, no ho trobo malament, sobretot perquè no tinc cotxe. Però és normal que els que sí que en tenen, com l’OTCH, es cabregin, perquè a les despeses de la compra del cotxe, l’impost de circulació, l’assegurança, la ITV, la benzina, etc, s’hi ha de sumar el cost de la plaça d’aparcament. I els sous no estan com per tirar coets…

    Potser és un canvi cultural que cal fer, ja et dic que jo no ho veig malament. Però cal dir les coses clares, la sensació és que l’ajuntament diu veritats a mitges amb tot això. Quan diu que crea places d’aparcament, sempre s’oblida d’afegir “de pagament”. I no diu mai que la seva intenció és eliminar l’aparcament gratuït , perquè és molt impopular dir-ho així. Però és la veritat. Caldria que centressim el debat en si aquesta és l’aposta correcta o no. Perquè si no dóna la sensació que s’està fent una cosa furtant el debat social que ha d’haver al voltant de qualsevol mesura que ens afecta.

  20.   Winston Says:

    Jop em referia a a la zona Verda, tal com crec que també es referia l’OTCH

  21.   Dolors Says:

    aquest canvi cultural q cal fer…vaja, q ara porteu cultura:-P

  22.   Àlex Says:

    Fa estona que provo de parlar del que penso a nivell personal, i ara incloc un nou terme, la Sostenibilitat.

    Crec, de veritat, que la situació en nombre de cotxes no és sostenible, i a la llarga aquesta reflexió sobre nombre de cotxes i places d’aparcament va parell, per això el que dic que cal considerar a la llarga les dues coses.

    Jo no dic que la idea sigui el que tu planteges com a conseqüència, si és soterrat amb una gran probabilitat serà de pagament, evidentment, si no totalment.

    No és una qüestió de si és impopular, és que al final la progressió de cotxes farà impossible qualsevol altra opció. Hi ha un sector de gent que encara no pot tenir cotxe però quan millori la seva situació i el compri ja no hi haurà espai per tots, crec que hem de començar a racionalitzar l’espai públic, a poc a poc, però el canvi de xip hi ha de ser (també portem telecomunicacions, Dolors, je je). Jo, quan hi penso, no hi veig gaires opcions més.

    Winston, ho sento, continuo sense entendre el teu raonament, dec estar espés els diumenges, s’han ampliat les zones de càrrega i descàrrega, estem parlant dels veïns o de la gent de fora que ve amb cotxe?

  23.   Otch Says:

    Àlex, el raonament no pot ser més clar, vosaltres dieu que genereu 1700 plaçes i senzillamen això és una mitja veritat, de fet és un quart de veritat.
    Quan jo parlo d’aparcament em refereixo a aparcament gratuit pels veïns, gratuit o pagant 1 euro a la setmana, que ja em sembla bé.

    Dir que genereu places d’aparcament que costen de tres a cinc milions, que són una concessió i no una propietat és se una mica demagog. Si el model és soterrar els cotxes d’acord soterrem-ho però perquè hem de pagar? potser és un impost indirecte més.

    Com diu l’auténtico estic fart que la solució de la mobilitat sigui sempre fer pagar els conductors. Jo agafo el cotxe per anar a treballar perquè sinó trigo 2 hores en arribar en transport públic i no en tinc cap culpa. Hi ha gent que treballa fora de Barcelona encara que no ho volgueu admetre i la solució no és fer-los pagar més, sino oferir més transport públic.

    Si primer poseu els mitjans, després podreu aplicar mesures repressives (perquè ho són). és repressió econòmica que és políticament més correcta que la policial.

    No val començar la casa pel terrat.

  24.   Winston Says:

    L’OTCH ha explicat molt bé el meu raonament.

    De les 1700 places cap(diguem poques millor) es gratuita (1 € a la setmana que ho podriem qualificar com a simbolica) pel veins

  25.   Àlex Says:

    Ara us entenc, perdona winston.

    Bé, el vostre raonament l’entenc, però per mi continua sent vàlid el que dic, si desapareixen 400 vehicles que compren un aparcament, la gent que decideix no fer-ho en continua tenint més a l’abast i globalment apareixen més cotxes.

    L’ajuntament no acostuma fer aparcaments, funcionen d’aquesta manera.

    Totalment d’acord amb el que dius, Otch, que cal potenciar el transport públic, és la situació que a la llarga ens podrà ajudar en la mobilitat, però crec que la majoria de cotxes continuaran existint, i calen altres mesures per corregir el desequilibri de cotxes que hi ha.

  26.   Otch Says:

    Això és com les detencions preventives, com segur que la gent seguirá agafant el cotxe, no cal que fem transport públic i millor que els putejem perqué així, quan al 2326 arribi l’ave a Barcelona i el metro a l’aereoport estaràn ben escaldats!!!

    Per aquestes coses la política està tant desprestigiada.

  27.   Otch Says:

    A més Àlex, no es tracata de fer nous aparcaments, es tracta de no eliminar sistemàticament els que hi ha. >:$

  28.   Carles Says:

    Feia dies que no entrava en el bloc de l’Àlex, un dels que gaudeix de més participació, i com que fa temps que no contesto cap crítica, i ara és Nadal, deixeu-me fer:

    1. Sobre el titular de la notícia que la Dolors serà regidora. Tot és opinable, clar, però he aplicat, com aplico sempre, la tècnica periodísitca de ‘mirar endevant’. D’aquesta manera, amb una sola notícia en dono dos, i absolutament actualitzades. Hi ha un precedent significatiu: Quan Joan Clos va deixar de ser alcalde, la portada de El Periódico, ja la recordareu: A tota plana, a tota fotografia, omplint tota la pàgina… “Hereu, nou alcalde de Barcelona”. I en un requadret superior, en petit, “Joan Clos, ministre d’Indústria”.

    2. La fotografia: sí, una mica moguda, però també dinàmica. Es veuen dues persones en moviment, rient, etc. A mi em resulta simpàtica, i ilustrativa: el regidor, amb el conseller.

    3. Dolors, les coses claretes, sí: La Tortuga es va iniciar en un altra servidor de blocs. Immediatament vaig rebre la solicitud d’entrar a Gracianet. La solicitut diríem que va ser molt insistent, i fins i tot amb l’oferiment de reproduir el disseny tècnic de l’altra bloc. Jo no vaig demanar res. Només puc dir gràcies a Gracianet, perquè efectivament el suport tècnic és d’altra qualitat. Respecte al rànquing, jo tampoc l’he demanat. Gracianet l’ofereix, i ho trobo un bon servei. Però encara més: Gracianet mateix ens ofereix la possibilitat d’estar a google analytics, una potent eina de contar visites. Insisteixo, tot això, a instàncies de Gracianet, fet, però, que jo agraeixo molt.
    Ostentació de visites: La Tortuga és un mitjà de comunicació, que com qualsevol altra, té la vocació de ser llegit i d’influir. Qualsevol altra mitjà de comunicació del món, qualsevol altra, ofereix regularment els seus nivells d’audiència. Perquè no hauria de fer-ho La Tortuga?, algú em pot donar una raó vàlida?.

    Carles Salat
    Editor de La Tortuga

  29.   Otch Says:

    Hola? t’ha molestat algun dels nostres comentaris?

  30.   Otch Says:

    Perdó, per un moment no havíen sortit els comentaris que havíem fet sobre l’aparcament, i pensava que t’havia molestat alguna cosa.

    A10

  31.   Àlex Says:

    Bé, jo només vull diferenciar que la Dolors Martínez signa com a tal tots els comentaris i la Dolors del Pentagrama signa com a Dolors, perquè no ens liem tots plegats.

    Carles, res a dir, entenc que t’expliquis.

    Otch, no m’he molestat, és que les setmanes curtes obliguen a fer molta feina en poc temps.

  32.   otch Says:

    Ja t’entenca ja, hi ha que tenen vacances i tenen tot el dia per estar al bloc. (com jo) 😛

  33.   Maurici Says:

    Hola de nou!

    @ Àlex

    Solucions/sostenibilitat:

    Una cosa es una cosa y l’altra n’és un altra. Jo en aquest cas coincideixo més amb l’Àlex en el sentit de que com haurien d’acabar les coses és amb tots els cotxes a sota terra. No crec que tenir cotxe doni dret a ocupar la via pública “perquè sí”. Encara que històricament ha estat així i crec que fa ja molts anys que l’Ajuntament hauria d’haver fert una ordenança que obligués a qui es comprés un cotxe a garantir la disponibilitat d’un espai on aparcar-lo. Això segurament crearia un gran “mullader” i els menys contents serien els del sector de l’automòbil, però crec que hauria de ser així, i no anar amb mitges tintes d’anar traient places/creant zona verda. Com amb les pilones, sí però no 🙂

    Ara, si ens posem a fer zona verda, fem-ho de la millor manera possible i si estem per solucionar problemes no deixem veïns pitjor que estaven abans. Jo el problema de l’otch el conec, perquè l’otch és el meu cosí i els seus pares (el meus tiets) són els qui viuen a Bretón de los Herreros. Un parell de cops m’han deixat el cotxe i realment és un drama aquella zona. Entenc també que des de l’Ajuntament no n’estigueu apercebuts ja que crec que segurament el problema se circumscriu al petit triangle que formen Bretón de los Herreros/Lesseps/Príncep d’Astúries. Però bé, ara que ja ho sabeu, ja no hi ha excusa 😉

    A veure si demostrem que els blocs i la política de proximitat dels districtes serveixen per resoldre problemes!

    @ Carles

    Òbviament tu tens les eines i pots fer amb elles el que vulguis. Òbviament podem opinar. Jo personalment considero que si et defineixes com a “mitjà de comunicació” el que no em quadra és que facis les comparances amb els “blocs personals” que hi ha a GràciaNet perquè estem comparant peres amb pomes que no tenen res a veure, a part de compartir un mateix servidor. “lo” seu seria que et comparessis amb altres mitjans locals tant graciencs com d’altres barris, igual que si nosaltres ho hem fet alguna vegada (que tot sigui ditr, tampoc és el nostre estil) ho hem fet amb altres xarxes ciutadanes de Catalunya.

    Però en tot cas, és una opinió meva, òbviament pots fer el que vulguis. 😉

    Oooootch! l’Hereu està sortint ara mateix a TV3, al Club! no t’ho perdis!

    Salut!

  34.   Dolors Says:

    Àlex, suposo q calia fer l’aclariment…:-(

    Es que no he dit pas res q no estigui passant, ni res que no hagi dit el mateix editor de la Tortuga. Em semblen gratuïtes les lliçons d’història i ja posats no rebaten el que he comentat que en tot cas mai ha volgut ser (ni és)
    ofensiu amb el mitjà ni amb la feina feta ans al contrari.

    Mauri;-) jo també l’he vist:-)

  35.   Otch Says:

    Ui lagarto lagarto, jo l’he vist fent zàpping i l’he canviat de seguida no sigui que m’imnotitzi amb aquesta cara de camaleó refinat…

    Per cert estava sortint al CLub???? com es nota que li toca fer publicitat a aqeust!!! Quin espant!!

    Respecte el teu raonament.. estic bastant d’acord, a veure si serveixen les propostes 🙂

Deixa un comentari

Aneu a la barra d'eines