Violación

juliol 26th, 2009

Hola de nuevo.

Quiero comentar con vosotros los casos de violaciones que estos dias hemos tenido noticias por parte de gente muy joven.

Por otro lado unos padres que a su hija de oho años la han violado y que por su religión es una ofensa al honor de la familia y la han abandonado.

En este caso se harán cargo las Instituciones de Estados Unidos, y después si puede superar el trauma de sentirse violada y abandonada por sus padres, pueda tener una vida mejor.

En los otros casos ocurridos en nuestro país, la alarma que se ha suscitado es que se debe rebajar la edad penal a los 12 años.

Yo os pregunto os acordaís de como eraís a los doce años?

Entiendo que la información, la facildad para ver escenas de sexo,puedan hacer que los niños dejen de ser niños antes.

Pero biólogicamente a los doce los niños han hecho el cambio? algunas niñas seguramente sí,  !pero los chicos!,me parece que no.

Por otro lado “violaciones” no sexuales, pero que te humillan te degradan ,por abuso de poder, pasan cada dia en la vida cotidiana ,tanto a hombres como a mujeres, y estas no están penadas en lo más minimo.

No le quiero restar importancia al hecho ,pero solo desde la educación y no desde la represión se podria mejorar,pero claro se deberia empezar por los  padres.

Solemos disculpar a los hijos siempre y nos engañamos, porque muchas veces son verdaderos desconocidos.

O tal vez los padres pierden el control de sus hijos, imposibilitados por tanta libertad que hay en la sociedad.

La verdad es que veo muy dificil la educación de los hijos, porque entre otras cosas , a los padres nos traicionan los sentimientos.

Antes la religión el temor a Dios , de hecho el temor a lo desconocido servia para que cuando se te agotaban los argumentos decias Dios te castigará y era una frase que imponia, al menos yo lo recuedo así.

Ahora no sé si seria comveniente crear una figura real juridica, que sirviese para arbitrar entre padres e hijos.

No elevar la edad penal en el conjunto de la sociedad, si no estudiar  caso por caso.

 Buenas vacaciones a todos.


13 Responses to “Violación”

  1. Foto del perfil de Elle Elle on juliol 26, 2009 5:10 pm

    A mí esto de crear una figura imaginaria para atemorizar a los niños, sea Dios, el hombre del saco, el coco, el monstruo de debajo la cama o sea quien sea, no me parece bien, pq son seres q no vendrán físicamente de verdad y algún día los niños se darán cuenta. Lo q se debe hacer es ser más duros. Si le dices a un niño: Sino haces eso te quedas sin parque! Y si sigue sin hacer eso, dejarlo sin parque de verdad, porqué muchos padres lo q hacen después es llevarlo al parque igualmente (cuando digo parque puede ser cualquier otro castigo). Pero se debe ser coherentes y el niño tiene q saber pq se le castiga y cumplir lo q se dice, pq sino, pierde credivilidad.

    También, otra forma de mostrarle lo q debe hacer es premiar su buen comportamiento, por ejemplo: hoy te has portado bien pues te llevo al parke, o te compro un kinder sorpresa, o un juguete o aunq sean solo palabras amables (tampoco es plan de ir comprandole chorradas cada vez q se porte bien, q entonces será un mal criado xD).

    Sobre las violaciones q se han registrado en niños..yo creo q los niños a esa edad sí q han hecho el cambio, no sé si del todo pero por lo menos lo están haciendo. Hoy en día, el 1r beso, el 1r novio/a y esas cosas son sobre los 12-15 años (generalizando). Lo q me sorprende es q a los 12 ya se viole.

    Sobre esas violaciones no sé donde está el fallo, pero q un niño de 13 años quede impune a todo habiendo violado me parece mal, pq eso significa q puede seguir haciendo lo q le de la gana. Aunq tenga 13 años, ha destrozado a una chica, posiblemente para el resto de su vida.

  2. Foto del perfil de cani cani on juliol 26, 2009 9:56 pm

    No estic d’acord en culpar la llibertat de quasi tot. El mal el fan persones que no saben comportar-se com persones, per mil i un motius.
    El que falla és, no la permissibitat, si no aprendre de ben petits el respecte pels demés, per el que no és teu i, molt especialment, per tu mateix.
    És el de sempre “D’on no n’hi ha no en raja”

  3. Gracienka on juliol 27, 2009 12:06 am

    M’agradaria veure alguns dels pares i mares dels nois que han comès aquests delictes. De ben segur en algun cas en sorprendria, però crec que en la majoria no. No obstant, si una persona, menor o no, comet un crim d’aquesta magnitud crec que la jurisprudència ha d’evolucionar en aquest sentit i poder donar una resposta més o menys satisfactòria a la víctima. Si ets gran per violar, ets gran per assumir-ho.

  4. Foto del perfil de cristina Cristina on juliol 27, 2009 7:44 pm

    Gracienka: No puedo estar de acuerdo contigo.

    Ni eres grande para violar, ni lo eres para asumirlo a los doce años.

  5. Foto del perfil de Elle Elle on juliol 28, 2009 12:30 am

    Pero tampoco eres mayor para ser violada a los 12, y menos por personas q conoces pq van a tu clase o son del barrio o del puebl. Son personas con las q confías, q conoces, q nunca hubieras pensado q hicieran eso e incluso puede q tus padres les conozcan y tbn q se conozcan entre ellos los padres de la víctima y de los violadores.

    Un violador, igual q un asesino, debe pagar por lo q ha echo tenga la edad q tenga. Da igual si puede asumirlo o si es mayor o pequeño o lo q sea, pq le destrozan la vida a una persona y a su familia.

  6. Foto del perfil de cristina Cristina on juliol 28, 2009 1:36 am

    Figurita: Creo que el castigo más acorde con el delito que ha cometido seria la castración, como el castigo más acorde con el que mata sea la muerte, “ojo por ojo diente por diente,” que te parece?.

    Creo sinceramente que estos jovenes y niños tan violentos, son un reflejo de la sociedad en que vivimos, tan agresiva, y vengativa.
    Figurita no defiendo que se pueda violar impunemente

    Lo que quiero defender es el derecho de todos los niños a tener una infancia y un entorno donde puedan desarrollarse, para ser personas de bién, y que no tengamos en una sociedad como la nuestra ,supuestamente desarrollada capas tan grandes de marginación donde a los niños se les enseña a ser delincuentes.

  7. Gracienka on juliol 28, 2009 8:24 am

    Cristina, em dius que no paguin el delicte als 12, pero si que “ojo por ojo, diente por diente”? vols dir que si els castrem és millor solució que no que paguin la seva condemna? no n’estic tant segura. Jo només se que si són capaços de violar son capaços per assumir-ho, en tinguin 10, 15 ó 45. No es poden fer excepcions amb aquests tipus de delictes, perquè l’únic que aconseguirem és que es crei una tolerància que jo crec ha de ser zero. Si amb 12 fan aixó, que no faràn amb 30? :'(

  8. Foto del perfil de cristina Cristina on juliol 28, 2009 10:00 am

    Gracienka !Es una ironia! No puc entendra totes les veus que diuan que als dotce anys ha de ser edad la edad penal.

    De ven segur que per sobre de aquest nen, hi ha mes gent responsable.

    Demanen la dimissió dels ministres per cose que han fet carrecs inferiors,i als nens de dotce anys els condemnem i els fem unics responsables.

    !No ho enteng!

  9. Foto del perfil de derblaue el auténtico der blaue on juliol 28, 2009 1:47 pm

    Jo crec que obviament se’ls ha de “castigar” pero no es pot fer de la mateixa manera que a un adult, perque a aquesta edat es possible que no siguin prou conscients del mal que creen. En tot cas, el que s’ha de fer es posar els mitjans necessaris per tal que comprenguin que els actes tenen consequencies i, aprendre, tal com diu el cani, que s’ha de respectar els altres.

    Crec que la Cristina te rao quan diu que la logica de rebaixar l’edt penal, es la mateixa que la de l’ull per l’ull, i jo – digueu-me ingenu- penso que l funcio de la justicia no es propiament aplicar “justicia” (el mateix que has fet t’ho faig a tu, contra la violacio castracio, en definitiva, venjança), sino posar remei als problemes, amb mesures que poden ser coercitives, punitives i exemplaritzants, pero tambe educatives i, en tot cas, amb la finalitat ultima que les persones que delinqueixen no ho tornin a fer i recuperar-les per a la societat.

    De tota manera, a mi, el que em sembla mes fort del cas es que els pares abandinin a la nena per aixo. Com si ella en tingues cap culpa! Aixo si que em sembla inconcebible i que mereixerria un castig, ja que estem parlant de persones adultes que suposadamanet han de ser les maximes interessades a que la nena pugui superar aquest trauma i pugui tenir una vida futura que sigui el maxim de satisfactoria, sense que aquest fet l’hagi de marcar. Si l’abandonen, la nena sera doblement victima!

    (perdoneu pero no em funcionen els accents)

  10. Gracienka on juliol 28, 2009 3:24 pm

    Cristina, auténtico: és interessant el que dieu, però hi ha quelcom que no puc acceptar; i és que amb 13 anys no sàpiguen el mal que fan, no m’ho crec. Tenim una tendència a sotsvalorar les capacitats positives i negatives dels adolescents. A molts paisos del món hi ha nens que amb 5 anys ja fa temps que treballen, amb 10 es guanyen la vida i als 15 són els caps de la família que manténen desllomant-se 15 hores al dia. I en són de responsable i molt. No em crec que un adolescent de 13 anys no sigui responsable dels seus actes (en casos tant extrems com és una violació).

    Per mi aqui és el punt on potser discrepem 😉 crec que si pretenem arreglar aquest tema (tant delicat) amb bones paraules i mesures educatives em temo que ho portem clar :O És ben cert que aquestes noticies deriven d’actituts que (sovint) venen traçades per una falta d’educació, des de la marginació o la condició social, potser l’ambient i per què no, part per la genètica.
    Pero no oblidem que a molts paisos a aquestes edats i encara menors ja han matat, assassinat, drogat, robat, saquejat i violat, degut a la misèria i la falta d’oportunitats.

    No obstant, no cal que subestimem la culpabilitat d’aquests nanos, pensant en ells com si fossin els nostres pobres xiquets que van a l’esplai. Sots el meu punt de vista s’han de castigar, a menys que volgueu que el dia de demà agafin la vostre filla i li facin el mateix. Aleshores, amb la vida de la vostre filla/germana/amiga destrossada, podem tornar a parlar de quines mesures educatives i socialment acceptables
    els voleu aplicar, quan potser ja sigui massa tard.

    Poseu-los ara en un centre de rehabilitació, no els castigueu i ja vorem què els passa quan en tinguin 17. Ja vorem com i on acaben. Per desgràcia, i potser sona dur, aquests xavals ja són carn de canó. Sempre hi ha una part que perd, potser és injuts però és llei de vida. L’única manera d’ajudar-los, si és que se’ls pot ajudar, és parant ara aquestes conductes. Deixeu-los créixer del tort amb bones intencions i amb copets a l’esquena i d’aqui uns anys en tornem a parlar 🙂

  11. Foto del perfil de cani cani on juliol 28, 2009 9:09 pm

    A la meva professió, quan un arbre surt tort, en culpem el que el va plantar i cuidar, ja que havia d’haver-ho previst amb senyals clares que donen. Una vegada tort, s’ha d’arrencar i tornar a plantar amb uns “tutors” molt més forts que el propi arbre per mantenir-lo recte.
    Potser és molt agosarat fer-ho em persones?

  12. Foto del perfil de Elle Elle on juliol 28, 2009 10:44 pm

    Jo no dic que s’hagi de rebaixar l’edat penal per aquestes violacions “puntuals”, el que dic és que una violació s’ha de castigar es tingui l’edat que es tingui. Em sembla molt fort que per no arribar als 14 anyy, els agressors quedin lliures sense cap mena de represàlia, fent la seva vida, tant tranquils i feliços, mentre la noia que té la mateixa edat queda destrossada per sempre, psicològicament. Potser per sempre no, però per uns anys sí, i la seva família també.

    Sobre la nena abandonada perquè s’ha ofès l’honor de la família…puaj!! És que no hi ha paraules per descriure el que penso d’aquests “pares”…

    Cani, en una persona, l’expressió “d’arrencar l’arbre” com s’interpreta? Depèn de com s’interpreti m’atreviré a contestar-te la pregunta.

  13. Foto del perfil de cristina Cristina on juliol 28, 2009 11:51 pm

    Cani: Es el que s’hauria de fer.

    Vaig coneixa une vegada una Sra, que s’ocupaba de 10 nenes a les que consideraba filles,eran nenes tretes de l’hospici,educaba cuidaba i estimaba,sempre vaig pensar que era fántastic,no sé si queden persones amb aquest,grau de generositat.

    Poder el centres tutelats de menors ahurien de ser el mes semblan a une familia i no internats massificats

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply

Name (required)

Email (required)

Lloc web

Speak your mind