Home > General, Personal, Política > Reclamacions per l’apagada elèctrica

Reclamacions per l’apagada elèctrica


M’han arribat aquestes recomanacions per si us són útils:

Recomanacions de l’Agència Catalana del Consum (ACC) als afectats pel tall de subministrament elèctric del dia 23 de juliol

1. Contacteu amb la vostra companyia elèctrica.

  • Reclamacions a la companyia Fecsa-Endesa:

    La reclamació és millor fer-la al tornar el subministrament per poder avaluar el total dels danys. Es pot fer per telèfon on donaran un codi de reclamació i presencialment als punts d’atenció de la companyia:

    Telèfon de reclamacions de la companyia: 900 84 73 84.
    Adreces per a reclamacions presencials (Ajuntament de Barcelona) (12KB)

2. Cal que demaneu els Fulls Oficials de reclamació/denuncia que han de tenir a la vostra disposició totes les companyies elèctriques en les seves oficines o també podeu fer-los arribar una reclamació per escrit (vegeu model) tenint en compte el següent:

  • Recordeu que la reclamació l’han de presentar el/la titular del contracte de subministrament elèctric o la persona que aquest/a autoritzi per escrit.
  • Heu d’indicar en la reclamació el nom, adreça i dades de contacte del titular, l’adreça del subministrament, el número de contracte (dades que trobareu en el vostre rebut de la llum) i les vostres peticions.
  • En cas que hagueu sofert perjudicis, podeu demanar la seva compensació econòmica, adjuntant en el reclamació el màxim de documentació i proves que els acreditin.

Recordeu que la vostra companyia elèctrica us aplicarà automàticament dins de la vostra facturació del primer semestre del 2008 els descomptes als quals, segons la normativa vigent, teniu dret per la suspensió del subministrament en funció de la durada del tall i del vostre consum habitual.

3. En el cas que la resposta a la vostra reclamació per part de la companyia elèctrica sigui denegatòria o insatisfactòria podeu presentar la reclamació per escrit (adjuntant-hi aquesta resposta) a:

Per fer aquesta tramitació també pots demanar l’assessorament d’una associació de consumidors.

Organismes i associacions de consum

Finalment, recordeu que en cas que tingueu contractada alguna assegurança en el vostre domicili també podeu contactar amb la vostra companyia d’assegurances per si inclou alguna cobertura en cas de danys en aparells elèctrics o electrònics causats pel tall de llum.

L’Agència Catalana del Consum recomana als usuaris amb subministrament elèctric propers a les zones afectades pel tall que en facin un ús responsable, limitant al màxim el consum, per tal de facilitar que el major nombre d’usuaris afectats tinguin energia el més aviat possible.

Per la seva banda, la Direcció General d’Energia i Mines ha obert un expedient informatiu per determinar les causes de l’apagada elèctrica que ha afectat la ciutat de Barcelona i part de l’àrea metropolitana i veure quines possibles responsabilitats se’n deriven.


Categories: General, Personal, Política Tags:
  1. cani
    juliol 26th, 2007 at 11:01 | #1

    Molt bona la informació. Això si és donar servei i assessorament.

  1. No trackbacks yet.

Aneu a la barra d'eines