Aiii les bicicletes…
maig 20, 2005
Vagi per endavant que sóc de l’opinió que fomentar l’ús de les bicicletes a la ciutat és una bona idea.
Però hi ha vàries coses en les que discrepo amb l’Ajuntament (per variar). A veure, no entenc perquè els ciclomotors paguen impostos per circular i en canvi les bicicletes, que ocupen el mateix espai però en canvi tenen carrils propis i exclusius, no ho han de fer.
Tampoc és de rebut que les bicis no siguin mai multades quan es salten un semàfor. I jo he vist fer-ho a Diagonal i l’Urbanu mirar cap una altra banda!
I el casc? Heu vist un ciclista amb casc? Amb casc de veritat, vull dir. Doncs corre el mateix risc que un ciclomotor, eh? La velocitat molts cops és similar, i els perills els mateixos. Quan fa uns anys van obligar als ciclomotors a portar casc tothom deia que era innecessari, que ningú se’l posaria, que era exageradíssim… i en canvi ara ningú dubta de la bondat de la mesura.
De la mateixa forma, un vehicle que circula pel carril bus és multat,però una bicicleta no. I anar amb el bus a ritme de bicicleta usprometo que és desesperant!
Sembla ben bé que tinguin permís per fer el que els hi rota perquè clar, com que són ecològics i no contaminen…
Que no, que no… que a Amsterdam has d’anar amb quaranta ulls perevitar que les bicis t’atropellin i no m’agradaria que aquí passés elmateix. Si la gent vol anar en bici, encantat! Però que paguin comtothom, i facin servir els carrers, no les aceres. Si usen la viapública, que paguin. Oi que els ciclomotors ho fan? Doncs ells també,tu.
Aleshores, quan ho facin, tindràn tot el dret del món a reclamar. Mentrestant, que es limitin a donar les gràcies per tenir carrils exclusius per al seu ús, cosa que cap altre vehicle de barcelona pot dir.
Tio, si que t’has llevat xungo avui 😉 Jo ara per ara vaig a pota a tot arreu, o en transport públic, però he estat temporades llargues fent ús de la bici a diari, evitant ser executat per qualsevol conductor despistat (masses). També he tingut l’experiència d’anar en moto moooolts anys, i no té res a veure. Els ciclomotors i les motos paguen impostos perque son vehicles a motor, no per l’ús de la via pública, perque si fos així anar a pota sense pagar l’impost seria ilegal. Pel que fa al respecte a les normes de circulació estic d’acord amb tu, tot i que hi ha certes “pirules” (per altra banda legals a molt països europues) que les tolero totalment, com aturar-se més endavant als semàfors, o sortir abans d’hora per poder adequar la teva velocitat al trànsit. Un vehicle a motor arrenca mooolt depressa, una bici li costa lo seu i això és el seu gran desavantatge al trànsit urbà.
La política de carrils bici de l’ajuntamnent és bastant trista, sembla que van aprenent, un carril bici a la diagonal o la gran via sobre la vorera no es molt pràctic perque NO es una carril exclusiu com tu dius, sino “el lloc” per on les bicis han d’anar, i si hi ha un peató, te jodes, que és el que habitualment passa. La resta és cosa de la bona educació tant de vianants com de ciclistes. A Barcelona, a qualsevol vorera de més de 3 metres, crec està permés circular-hi en bicicleta.
Per altra banda, saltar-se un semàfor vermell és habitual per part dels peatons i també se’ls tolera 😉
Huola,
En Crazy m’ha tret gairabé totes les paraules que volia dir. Jo he anat a treballar en bici durant força temps i ara com que em queda una mica lluny el lloc de treball vaig amb moto. Però de tant en tant vaig de Gràcia fins a Esplugues en bici.
En quan a perquè paguen els motoristes i els ciclistes no. Doncs és dificil de fer-ho pagar. En primer lloc com ha dit en Crazy es paga un impost perquè són vehicles a motor. En segon lloc tampoc pot pagar un impost de matriculació perquè no van amb matricula (ja se que fa molts anys si que hi anaven). Després si un nen te una bicicleta o un tricicle, també li faras pagar perquè faci 4 voltes a la plaça?
També dir que per exemple a http://www.amicsdelabici.org/ veuras la politica i el que pensa molta gent que fa us de la bici. A més a més molts ciclistes anem amb seguro per si les mosques…
Aqui podras veure la politica que porten. Com diu el Crazy aconsellen aturar-se passat el semafor, no inbadir el carril bus etc etc més que res com a norma de seguretat.
Sobre els carrils bici deixen molt a desitjar. A vegades no se que és més perillós si anar per un carril bici o anar pel lloc dels cotxes.
Sobre els semàfors en vermell. Tu mateix que has escrit aquest article, quantes vegades has passat en vermell a l’hora de creuar un carrer? quantes vegades no has creuat un carrer pel mig del carrer sense anar a un pas de peatons? quantes vegades (si tens cotxe) no has deixat passar als peatons que s’estaven esperant a un pas zebra? Crec que ningu esta lliure de culpa. Quan jo passo un semàfor en vermell primer miro a banda i banda per veure si passa algú. Si passa algu paro i deixo passar i després continuo quan el camí està lliure.
Se del certq ue hi ha gent que no ho fa així i en aquest cas ho critico. Com també critico a la gent que te una borera de 3m com al carrer provença i a sobre van passejant pel carril bici. A la diagonal ja ni t’ho explico però aquest carril bici esta molt mal parit, Exepte a partir de francesc macia que allà si que està molt rebé.
En fi que m’estic enrotllant molt i sobre el que diu el crazy. En bici per la borera si que si pot anar, sempre i quan vagis a velocitat peatonal.