Del dit al fet….
octubre 2, 2007
Aquest any sembla ser l'any de les bicicletes. Entre el coi de bicing, les noves ordenances i la valentia de molts co-ciutadans els carrers semblen una petita selva de persones i ferros. Malhauradament això també ha comportat que sorgeixin conflictes a les voreres donat que ja prous problemes hi ha a vegades en circular per la vorera amb tanta gent a diferents velocitats, com per ara haver de compartir espai amb les bicicletes. La xarxa de carrils-bici de la ciutat sembla ser del tot insuficient i mal planificada. De fet, tinc la sospita que de fet els que l'han dissenyat són gent que un cop fet no han intentat circular-hi per donar-li l'ús que en recomanen. Apart que, segurament, no viuen a cap de les antigues viles que rodegen l'Eixample. Més que res perquè allí la xarxa és inexistent.
Per agafar perspectiva, veiem el que ens explicava l'Ajuntament de Barcelona l'any 2000. Llegim-ho directament a Barcelona Informació, la revista de l'Ajuntament:
A Barcelona hi ha unes 300.000 bicicletes, però sols unes 20.000 s'utilitzen diàriament per anar a treballar o a classe. L'Ajuntament de Barcelona està decidit a incentivar el
seu ús. Per això preveu incrementar la xarxa de carrils bicis fins als 200 quilòmetres, gairebé el doble del que hi ha ara.El creixament de la xarxa es realitzarà de forma progressiva. cinquanta nous quilòmetres fins a l'any 2003 i cinquanta més el 2006. Tots els nous carrils bici seran d'una
amplada mínima de 1,2 metres i estaran segregats. És a dir, que no seran ni per les voreres ni a base de ratlles pintades sobre l'asfalt. Així s'evitarà que els cotxes atropellin ciclistes i que els ciclistes atropellin vianants.
Avui en dia, Barcelona disposa de 128 quilòmetres de carril bici inserits en la trama urbana