La culpa és de la velocitat
març 18, 2008
M'agrada conduir. M'agrada molt. Però des que visc a Barcelona que això de tenir cotxe no és gaire pràctic i a més és car, o sigui que no en tinc. Les vegades que el necessito per anar "al poble" o a veure els companys el demano i C. me l'acostuma a deixar (gràcies!!!). Sóc d'aquells que disfruten conduïnt, que em relaxa la carretera i faig quilòmetres sense adonar-me'n. No acostumo a correr (l'època ja m'ha passat), i és a les carreteres comarcals plenes de corbes on de debò gaudeixo de la conducció.
Ara bé, no fa massa vaig disposar de cotxe tot un cap de setmana i no ho vaig disfrutar. Massa pressió.
Al sortir de BCN em vaig trobar de ple a la "zona 80". Tots els cotxes anàvem amuntegats, tots clavats a 80 i mirant constantment al marcador per no passar-te de la velocitat no-fos-cas. Un cop fora de la zona (passat Pallejà) li vaig dir adéu al company-de-zona-80 que portava al costat desde Barcelona i cada ú va començar a fer via. Cada pocs quilòmetres hi havia un enorme cartell lluminós on hi podies llegir "CONTROL POLICIAL" o "188 MORTS A LA CARRETERA AQUEST ANY". Acollonit, vaig estar tota l'estona buscant els senyals amb el límit de velocitat i mirant constantment si la passava, ja que malgrat ser una autovia i per tant tenir el límt a 120km/h en molts trams cal anar a 100. Cada cartell lluminós amaga una càmara d'aquestes que et retraten, i com que no vull perdre ni punts ni calés més em valia estar pendent que el cotxe no s'embalés a cap baixada o agafés velocitat sense adonar-me'n. Tot el plaer de la conducció frustrat per un Govern que m'acollonia constantment des dels panells.
Per fi vaig poder sortir de l'autovia i vaig entrar en les meves estimades carreteres comarcals. Val a dir que tots els diners gastats en els panells han estat furtats al manteniment de les comarcals, que continuen tenint aquell asfalt destrossat, aquelles corbes perilloses mal assenyalades, la manca de tradicional de llum, punts estrets on dos no passen sense arrambar-se…
Ah però, al vespre problemes. Comarques està ple de Mossos, i els cabrons es mouen molt amb lo que intenten que mai sàpigues on te'ls trobaràs. O sigui que res, a sopar sense massa alcohol (els restaurants deuen estar que trinen) i a circular novament per carreteres secundàries per no trobar-los. Fins i tot camins de carro, si cal 😉 Un cop decidit el poble on ens apalancariem, aparcaquem els cotxes i arrambats a la barra. Ja podiem beure tranquilament, teniem un camí de carro per tornar a casa sense Mossos. 🙂
Al tornar a BCN torna a vigilar la velocitat perquè les càmeres no descansen. I a l'alçada de Pallejà… retenció! Què passa? Un accident? Doncs no. Resulta que al entrar a la zona 80 la gent frena i això provoca que els de 3 quilòmetres enrera es parin. Contra les retencions, deien? Já!
Total, i resumint. Vaig gastar més benzina en la zona 80 que a la de "lliure" velocitat i em vaig agobiar controlant la velocitat absurda a l'autovia de 3 carrils. A comarques, les carreteres tan mal asfaltades com sempre però ple de Mossos vigilant que no beguis. I pel Govern, tot sembla ser culpa de la velocitat perquè òbviament ells de culpa no en tenen cap i les carreteres no cal acondicionar-les (si exceptuem la brillant idea de fotre una girola cada dos per tres perquè no t'embalis). I ara llegeixo que a més es gastaran uns calés amb un sistema que detecta als qui porten detectors de radars que els hi foten el negoci enlaire.
El dia que descobreixin que a 5 km/h és impossible matar-se ens obligaràn a circular-hi.
Sempre he pensat que fer responsable la velocitat de tots els mals, és demagogia i una manera fàcil de dir que es fa alguna cosa, amen de recaptar uns suculents diners de manera fàcil.
Estar mirant el marcador, com dius, deu ser molt segur, encara que no ho crec.
Per matar-se no fa falta molta velocitat.
El problema, per a mi, és que algunes vegades no hauriem d’anar ni a 80 i altres podriem anar a 150, tot depend, i això és el que no es sap arreglar.
Conec gent que no es fiable ni a 10, mentre altres ho son a 200. El problema és que no sempre reconeixem que el nostre limit és X, diferent per cada un i que si et passen, no passa absolutament res, ni ets més ni ménys. I que s’ha de circular amb respecte pels altres, sense emprenyar ni deixar que circulint lliurament.
Per això ens tenen enganxats pels….pels, pels radars i per les proves….
A mi també m’agradava conduir….
Hola!
Per sort a Girona estem una mica més tranquils. Circular a 80 per hora per autovies ha de ser francament complicat i no acabo d’entendre que això -si genera cues per l’efecte frenada- comporta una reducció de la contaminació…
🙁
Salut!