El problema és el carril bici
maig 6, 2010
Fa un parell d’anys ningú parlava de reformar íntegrament la Diagonal. Fa 5 anys ningú parlava d’enllaçar els dos TRAM perquè tothom veia que s’havia fet tant malament que l’enllaç no seria possible.
De cop i volta, ara tot són presses per reformar la Diagonal per fer-la “per les persones” . I què ha canviat en dos anys a la Diagonal que faci tant necessària (segons els favorables) el seu canvi? Els carrils bici. Res més. Bé, i potser que fa temps que no es dediquen a posar-ho maco i es degrada, com tot lo que no cuides.
I és cert, abans podies passejar per la Diagonal, amb els seus arbres i ombres, i bancs, i certa classe. Però els nostres manaires van decidir que calia posar carrils bici per tot arreu i amb un pinzell van pintar dues franjes blanques a l’acera de la Diagonal per indicar que les bicis, i només les bicis, havien de passar per allí. I aquest espai va resultar ser més ampli que el que els hi van deixar a les persones, a més de dificultar els accessos al servei públic i provocar, en definitiva, un enfrontament entre ciclistes i caminaires.
I com ho podem arreglar tot plegat? És molt senzill, i molt econòmic. Els laterals de la Diagonal han de ser dedicats als autobusos i els ciclistes, tots dos amb carril dedicat. I la part central ha de mantenir el carril bus per tal que taxis i busos ràpids puguin creuar-la sense dificultats, i els dos carrils actuals de cotxes.
Certament amb aquest pla el cotxe perd espai, però també és cert que si el transport públic fos ràpid de debò alguna gent no agafaria el propi cotxe. Caldria treballar en solucions paral.leles com posar Park&Ride a les entrades de Darcelona, i una millor planificació de les línees de bus.
L’inconvenient d’aquest pla és múltiple:
- Empreses amigues es queden sense txollu i per tant sense diners i per tant amb massa gent contractada,
- Els manaires han de pensar i fer coses amb coherència
- Els manaires perden la seva obra faraònica particular
- El TRAM no s’enllaça per la Diagonal, però no es pot fer malament una cosa d’inici i arreglar-la amb una altra cosa mal feta
Els avantatges són pocs:
- És funcional
- És econòmic de fer