Fins als collons de lloros de repetició
juny 18, 2009
Aquesta setmana s’ha inaugurat la nova terminal de l’Aeroport del Prat i tothom se n’alegra molt i critica el mateix: que no hi arriba ni el tren ni el metro. Però algú s’ha parat a pensar de debò en aquestes crítiques? Perquè jo ho miro i:
- El metro no arriba. Coi, no ha arribat mai el metro a l’aeroport! Aleshores, com pots criticar que la nova terminal no té un servei que no ha tingut mai l’aeroport? A més, és absolutament necessari fer arribar el metro a totes les terminals?
- El tren no arriba. Cony, però si que arriba a l’aeroport! I des d’allí només cal agafar un bus llençadora que et porta a l’altra terminal, com a tots els aeroports del món. O és que potser la gent es pensa que a la resta d’aeroports mundials tenen un tren i un metro a cada una de les terminals? Aquesta gent s’ha mogut gaire pel món, per anar criticant d’aquesta manera tan gratuïta e ignorant? Entendria que es critiqués que el tren no té una freqüència de cada 5 minuts (com el metro, quina casualitat) però no que no arribi a la terminal. A veure si els senyors també demanaran que tingui una parada per cada tauler de facturació!
Tot plegat em sembla el mateix que les queixes sobre la RENFE i la Sanitat, dient que els serveis que rebem són tercermundistes. Algú dels que fan servir aquestes paraules ha anat al Tercer Món a veure els serveis i ho ha comparat amb els que tenim? I de debò creu que RENFE i Sanitat ens ofereixen serveis propis de Ruanda o Congo? Va home va, a veure si comprovem abans de comparar…
Greips: !Estic totalment d’acord amb tu!
Fá temps que pensem que el Estat te une bareta mágica
Ens comparem amb Madrid i l’aeroport de Barajas, hi ha la línia 8 del Metro (Nuevos Ministerios – Aeropuerto T4) que connecta amb les quatre terminals (T1, T2, T3 i T4), això sí pagant un suplement de 1 euro per entrar i sortir de les estacions d’aquest aeroport.
Ja ho sabem, les comparacions són sempre odioses, però ens han fet creure que tots els ciutadans espanyols hem de tenir accés a uns mateixos serveis, independentment del lloc de residència.
Francesc: és a dir, 1 parada de metro per les 4 terminals. I aqui tenim 1 parada de tren per les 2 terminals. És a dir, el mateix servei.
Ves-te’n a Heathrow (el hub més important del món) i veuràs que tampoc arriba el metro a cada terminal, ni el tren; o vés a Gatwick (on tenen les terminals molt separades) i veuràs que hi arriba el tren i un cop allí pots agafar una mena de tramvia elevat (no sé el nom) que et fa de llançadora entre terminals; etc.
Repeteixo: entenc que es critiqui la freqüència de pas del tren però no aquesta histèria de “ni tren ni metro a la T1!”.
@Greips:
Són dues parades de metro, Aeropuerto T1-T2-T3 (accés a la T2) i Aeropuerto T4 (accés a la planta 0 de la T4). Aquestes dues estacions permeten connectar amb el centre financer de Madrid, en Nuevos Ministerios, en poc més de 20 minuts i sense necessitat de fer cap mena de transbord.
La prolongació de la línia 8 des de l’estació de Barajas fins a la terminal T4 (2,5 km. de túnel) es va fer en un any (2006-2007), amb un pressupost de 58,5 milions d’euros (9.733.581.000 pessetes).
En el terme d’un any el tren arribarà a la terminal T1 de l’aeroport de Barcelona?
Comparem preus? Madrid: bitllet senzill metro + suplement aeroport = 2 euros. Barcelona: bitllet senzill tren = 2,80 euros. Comparem freqüències de pas?. Deixem-ho, reconec que sóc massa crític.
francesc,
en les freqüències de pas tens raó i ho he dit des del principi: si el tren passés cada 5 minuts la discussió ja s’hauria acabat 🙂
Ara bé, no comparem la orografía de barcelona amb la de madrid. Ni el subsòl. Ni la ubicació dels aeroports. Però el metro s’està fent (6.000 milions euros de pressupost estimat) i un dia o altre arribarà. Oi?
Ara bé, també cal fer auto-crítica i ser conscients que cada obra es pretén fer a Catalunya aixeca discussions interminables que fan que tot s’allargui de manera innecessària i al final per tenir a tots contents es fan autèntiques martingales. A Madrid la fan i punt. Són les diferències entre allò més prodund del caràcter de la nació castellana (absolutista) i la catalana (confederada).
Ara bé, en comptes de mirar tant a Madrid mirem més enfora i apliquem-ho. Per exemple: Gatwick. Una bona freqüència de pas dels trens (ja tenim autobús directe al centre cada 5 minuts, i tarda ben poquet) i una llençadora elevada per comunicar les terminals cada 2 minuts. N’hi hauria ben bé prou i sortiria mooolt més econòmic que el que s’està fent ara. I els diners sobrants es podrien dedicar a la resta de territori, que té unes comunicacions ferroviàries precàries 😉
Si voleu mirem altres aeroports. Per exemple NY, París, Milà, Frankfurt, Shiphool,etc. Tenen metro? Tren? llançadores entre terminals?
No cal fer despeses innecessaries, sols fa falta poder arribar a la terminal en un temps raonable.
Seria millor que el TGV arribi a l’aeroport?
Volar te un cost que és el d’estar lluny dels centres, per raons obvies. Si no s’accepta aquesta premisa….:P
Si volem que l’aeroport sigui una cosa centralitzada, tampoc seria recomenable.
L’important és que un aeroport ha de ser PRACTIC d’utilitzar, que no t’ajudi a perdret, espaios, clar, amb capacitat, que marxis i arribis amb els menors inconvenients possibles, sense haver d’esperar dues hores les maletes, que no te les perdin, etc.
Tot això ho té la T1. Inclós el terra, tan polit, penso que pot tenir problemes per la gent gran…mireu que us dic 😀