header image
 

sLow Life al Cava&Twitts

John Anthony Sahs, dissenyador industrial del Nissan Cube
Josep Abril, dissenyador de moda
Borja y Lucía Ferrater, de l’estudi d’arquitectura OAB

El Cava and Twitts #15 ha volat del B Hotel fins l’espai futurista del Roca Barcelona Gallery per parlar de Slow Life Design, un concepte que ens connecta amb formes de creació artesanals, reposades i molt acurades, en contraposició amb el ritme estressant de la vida. “L’Slow design és un estat mental”, va ser una de les primeres reflexions. En els diversos camps dels experts, l’Slow vol ser cotxes cómodes i allunyats del futurisme; roba per sentir-nos cómodes; arquitectura que convidi al benestar i a la reflexió.

“Slow no és Low”

En un món homogeni, l’slow vol ser una contraposició a la rapidesa, a l’homogenització i els processos industrials. “Slow no és Low”, ens diuen els ponents però, si la creació és Slow, on queden el marketing, la distribució i altres àmbits del producte resultant?

Estem segur que l’Slow més que un estat mental no és una moda? Quant a tendències, es parla del Healthcare, del Simple Life, del True i  de la Fusió Cultural, com diversos estats de consciència creativa però que acaben sent oferta d’oci i serveis.

Portem molts anys intentant fusionar el ritme de vida d’occident amb la forma de fer d’orient i crec que no ens en sortim perquè Barcelona, és cert, que triomfen els balnearis urbans com a petits oasis de benestar però també és cert que cada cop hi ha més restaurants xinesos reconvertits a japonesos i, és clar, l’arròs excessivament almidonat ens omple la panxa d’engany.

M’ha quedat la sensació que aquest Cava and Twitts ha creat molt debat i que algun ponent m’ha intentat vendre la moto -bé, el cotxe, un Nissan Cube– que la vida pot esdevenir lenta i pausada, malgrat que Marinetti i el seu manifest futurista triomfen en aquesta societat de velocitat i moderna connexió perpètua.

~ by assajos on 13 febrer 2010. Tagged: , , , , , , , , , , , , ,

3 Responses to “sLow Life al Cava&Twitts”

  1. Miquel, està molt bé el plantejament crític que fas sobre el procés integral de presentació d’un producte al mercat. Aquesta actitut “Slow” està molt ben aplicada al procés creatiu (i no sempre es pot) però es trenca en el 2on pas de la cadena (el marketing i succesius passos,…) No queda gens clar com s’aplica l’Slow després de la face creativa. Però, el titular del 15 cava@twitts era:
    slow life DESIGN. quea clar, no?
    🙂 Núria

  2. Gràcies, Núria. Queden molts dubtes. Però, sí, parlàvem del DESIGN i del cul de Jennifer Lopez. 🙂

  3. jajajaja! jo dec ser tan slow que encara no li he vist aquest “famós cul” al back del cube car…. (-;

Leave a Reply




 
Aneu a la barra d'eines