Propostes de campanya a Gràcia. Espai públic i mobilitat
Més tard, espero poder parlar del debat d'ahir a Ràdio Gràcia
Esquerra, a Gràcia, ha desenvolupat els inicis d’una nova concepció de l’espai públic i la mobilitat que, juntament amb l’habitatge, és un dels reptes que les ciutats estan començant a encarar. A Gràcia hem estat pioners en aquest sentit.
Així, hem fet:
- Implantació de les superilles al voltant de la Plaça de la Vila (Rius i Taulet) i la zona compresa entre Torrent de les Flors-Providència-Torrent de l’Olla-Travessera de Gràcia.
- Hem fet un pla d’aparcaments amb diversos aparcaments que ens permetran eliminar a poc a poc el cotxe en superfície.
- Esteve Terrades (170 places en dues plantes)
- Laguna Lanao, projecte redactat (183 places distribuïdes en tres plantes)
- OSI (1r. Aparcament exclusivament per a vehicles de dues rodes amb 144 places de motos i bicicletes en dues plantes)
- Aprovat nou aparcament Jardins Menèndez Pelayo
- Hem fet el procés de peatonalització al carrer Astúries, cosa que ha permés un canvi evident per a tothom de millora de la qualitat de l’espai públic.
- Hem remodelat la Plaça de la Vila i la Plaça del Diamant, hem fet els Jardins Maria Baldó.
- Hem fet actuacions de gran manteniment a 47 carrers del districte. S’ha actuat en manteniment integral en 8 carrers del districte: Providència, Biada, Torrent de les flors, Mare de Déu de la Salut, Escorial, Av. Coll del Portell, Pg. Mare de Déu del Coll, Molist.
I farem més. Així, per exemple:
1. Construirem un aparcament al barri de Mas Falcó
2. Construirem un nou aparcament per a cotxes al carrer Neptú (Gràcia)
3. Ampliarem el jardins del Mestre Balcells (Gràcia)
4. Remodelarem la Plaça del Poble Romaní
5. Urbanitzarem la Plaça de les Dones del 36
6. Remodelarem la plaça Gala Placídia
7. Convertirem la Riera de Sant Miquel en un carrer pacificat i per a vianants
8. Desenvoluparem el Pla de Mobilitat a l’eix Pi i Margall-Travessera-Sardenya (Camp d’en Grassot-Gràcia Nova)
9. Remodelarem els Jardinets de Gràcia
10. Remodelarem la Travessera de Dalt
11. Construirem un nou aparcament públic al barri de la Salut
12. Enllestirem la remodelació del Carrer Grassot (entre Rosselló i Indústria)
13. Instal·larem dues noves escales mecàniques al barri del Coll
14. Desenvoluparem un pla específic per a l’ús de la motocicleta, emmarcat en el Pla de mobilitat de Gràcia.
maig 23rd, 2007 at 9:49 am
I, ja ho dic, abans que comencem a parlar de les pilones, les pilones no és el Pla de Mobilitat, és un element tècnic. Des d’esquerra no estem gens contents de com s’ha gestionat des de Barcelona la pilona, amb els problemes que tots sabem, i creiem que cal anar cap a una altra eina a menys que la poguem personalitzar o gestionar des de Gràcia.
maig 23rd, 2007 at 10:06 am
doncs a mi les pilones m’agraden, sobre tot aquelles que estan pintades de bolets és una de les accións de carrer més poètiques q he vist.
No ho dic de broma ni de catxondeo, crec fermament en la imaginació i la creativitat com a eines per a la reivindicació i la reflexió social i crec també que els polítics haurien d’aprendre molt en aquest sentit.
i afegeixo una pregunta, tots aquests punts no estaven recollits i contemplats al Pla Estratègic de gràcia que (i hi torno sense voler ser pesadeta) ciutadans i ciutadades varem elaborar?…es que no vull treure mèrits, però…
maig 23rd, 2007 at 10:09 am
Dolors,
d’acord amb el tema del Pla Estratègic, però calia aplicar-lo amb lideratge i les coses clares i amb participació. L’avantatge de tenir els objectius era el Pla, però calia la concreció tècnica i reunir-se amb els diferents agents que tots sabem que no van participar. De fet, corríem el risc que acabés en un calaix perquè és un repte en el qual hem estat pioners.
maig 23rd, 2007 at 10:28 am
i no em dius res del primer punt?:-P pq. en termes de mobilitat a gràcia cal posar-hi fantasia…
maig 23rd, 2007 at 11:03 am
Tens raó, perdona, és que sento pilones i ja saps que és un tema que controlo bastant, per diversos motius.
Parles sens dubte del fitó de Virreina, jo parlava de les retràctils, però no està mal pensat, alguna cosa imaginativa haurem de fer, batejar-les amb nom, pintar-les, etc.
maig 23rd, 2007 at 11:10 am
si, per exemple donat que es tracta de peatonalitzar més les zones potser es podria pensar en q les escoles poguessin fer alguns guarnits per pilones per de cara a festa major o esplais de nens, també amb els del institut Europeu del Dissseny pensar de fer accions i tal i que es visqués la “incomoditat” de les barreres de pas amb un gust més de vila donant-li un punt festiu o artístic….són anades d’olla però avui m’han sortit anguines i diria q estic febril per tant normal les parides q et poso:-P
maig 23rd, 2007 at 1:14 pm
No pot ser. No em diguis que els que han parit aquesta absurda distribució de la super illa de l’esquerre de la plaça de la vila, ha sigut Esquerre! No futem, no pot ser que hagi sigut un d’Esquerre. No m’ho vull creure….
Si ho ha fet, si us plau, deixeu que parli només uns deu minuts amb ell o ella i pago jo el café. Tenim alguns problemes que un dia o altre ens donaran un disgust. No ho faig per reclamar res “particular” si no que tindrem problemes i caldria evitar-ho, que és molt fàcil.
maig 23rd, 2007 at 1:34 pm
Cani, no confonguis la derivada política, la decisió, la filosofia del Pla de Mobilitat amb la part més tècnica d’aplicació i que és dinàmica per si mateixa.
Estàs parlant dels voltants de la Plaça de la Vila o la de més amunt, per saber-ho, diguem-ne?
El dijous si et passes per la Plaça de la Vila de 18 a 19 en parlem si vols, hi ha certs punts que nosaltres volem canviar, segurament estarem d’acord.
maig 23rd, 2007 at 2:04 pm
No és per tocar el que no sona, però d’aquest fil n’extrec la següent conclusió. Sou collonuts perquè heu aplicat una cosa que no heu fet (el Pla Estratègic) amb uns criteris que no són vostres (sinó dels tècnics)
mmm…
maig 23rd, 2007 at 2:05 pm
em fa un mal el coll, i no per culpa del punt 13:-)
perdona, em comportaré…:-)
maig 23rd, 2007 at 2:57 pm
Auténtico, ben apreciat, vol dir que no m’he explicat bé.
Fa uns anys s’arriben a uns acords de com es vol l’espai públic a Gràcia, però com és un canvi de concepció complex, es deixa en un calaix, més o menys.
El Regidor parla amb els tècnics i s’acorden unes mesures. Es fa el procés participatiu, amb més de 50 reunions i posteriorment, amb afegitons dels propis veïns i comerciants, es va aplicant a poc a poc. No hem arribat al punt mig ni molt menys, encara resten les motos, la càrrega-descàrrega, etc.
Com a dinàmic que és, veiem que la gestió que fa Casa Gran de la pilona no funciona, perquè no permet la personalització tot i que és el que funciona.
L’èxit polític per mi és la decisió de l’inici, la gestió participatica i la concreció amb els tècnics dels paràmetres a considerar. Recordem que Mobilitat és la pilona de perla-verdi però també astúries i mozart.
maig 23rd, 2007 at 4:32 pm
OK. Em dono per satisfet 😉
I per si no ens tornem a creuar pels blocs, molta merda per al dia 27!
maig 23rd, 2007 at 5:36 pm
eeeps!! ja feia dies que no passava…
vull fer només una pregunta que, en part sí, i en part no, porta mala llet…
totes les obres que voleu fer, es faran repartides en 4 anys o començaran un any abans de les eleccions?
pq m’estic intentant imaginar, trav de dalt, jardinets, balcells… tot enlaire a la vegada i pot ser un xou… no? jejeje
ALBERT
maig 23rd, 2007 at 5:59 pm
Com que no em dóna la gana d’escriure a la Tortuga, et diré en relació a les teves declaracions fetes a Radio Gràcia sobre el comentari de’n Guillem Espriu…
que personalment reconec la feina feta, com a mínim no voldria desmerèixer un munt de coses q s’han fet i q no diré pq. ara mateix estic amb febre i diria parides, però q segur les acabaria encertant, vaja… a més jo parlava més d’iniciatives populars que es van treballar anteriorment, però des del treball ciutadà.
maig 23rd, 2007 at 7:39 pm
Albert,
tenim el tempo apamat, si et fixes a Gràcia les coses s’han anat fent amb marge, sense pressions, és evident que des de que hi sóc comprenc millor el funcionament de l’Ajuntament, on comences la previsió el primer any, arriben els pressupostos, les partides, les concessions, els plans especials que han de ser aprovats si s’escau i ja estem al tercer any començant algunes coses.
Nosaltres ho hem lligat diferent, en el sentit que no totes s’han ajustat per acabar-les abans d’eleccions, i tampoc hem fet inauguracions.
jardinets anirà lligat a riera de sant miquel, el mercat de la llibertat i gala placídia, per exemple, tot en un ordre que no col·lapsi. Travessera va lligat a Lesseps, Balcells és força independent, i així a poc a poc vas definint el tempo de 4 anys.
Dolors, tots dos sabem que el guillem quan diu el que diu, diu més del que diu, és a dir, nosaltres no hem criticat la feina d’en ferran, bé si en temes com vallcarca sí, però no es pot menystenir la feina feta ara que no venia donada pel PAD, de fet hem fet més del que tocava, Violeta, Astúries, Diamant, Mobilitat, etc.
jo no em carrego les iniciatives populars anteriors, tots sabem que de vegades queden en un calaix, nosaltres no haurem deixat res en un calaix, tot s’ha pogut tractar.