Conseller blocaire per Festa Major II

Bé, enguany amb poc temps per escriure al bloc, però. Reconec que aquest petit diari de festa major és molt personal, atès que em serveix a mi, sobretot, per fer una mica de repàs de tot allò que, més o menys, he pogut fer.

Per manca de temps no afegiré algunes de les excel·lents fotos de l’Eduard Marrón, que ha penjat per a Transversal i que m’havia donat permís per reproduir. Podeu veure-les totes aquí.

Tot i tenir les meves preferències i punts de vista diferents sobre els premis, no entraré a valorar els resultats, per mi és el de menys.

Dijous 16

El dia 16 arrenca amb el pilar de Sant Roc, la presentació del gegantó de l’Albert Torres i un bon esmorzar, ja sota la pluja que amenaçava. Lliurament d’obsequis, on vaig conèixer en Josep Maria Civis. Més tard va venir en Joan Puigcercós i vam voltar pels carrers. No el coneixia gaire en persona i va ser una passejada molt distreta. Destacaré el tastet de botifarra negra d’Almacelles a la Placeta Sant Miquel, i la trobada amb el taller de Mossos a la Plaça Raspall d’on va sortir la foto de l’Avui, molt simpàtica. En Puigcercós, en Ricard i gent del partit es van quedar a tastar la fideuà de la Pilar a Joan Blanques, mentre jo vaig anar al sopar de l’Independent, un clàssic de festa major, on vaig conèixer millor en JR, una persona transversal.

Ara me n’adono que confonc ja els dies i els concerts, però després de voltar una mica vaig acabar veient els The Healers, a la Plaça Rovira, que feien versions d’en Van Morrison, on hi toca, i molt bé, gent de la Plaça que conec de fa anys.

Divendres 17

El dia 17 el dia oficial arrenca ja a la tarda amb el lliurament de premis. Abans, un dinaret japonès de festa major, amb en Raimon, la Lua, en Sasha, l’Arnau, la Lisa i jo finalment tots junts a Gràcia. Costa de trobar-nos (bé, encara faltava en Xavi, per Cuba) i vam una passejadeta pels carrers. Bon viatge, Arnau i Lisa, per Sudamèrica. Ens veiem per Nadal!

El lliurament, per primer cop amb els consellers de districte donant els premis. Molt bé, tot i que vaig trobar a faltar, si volen que es coneguin bé, una presentació, no per ego, sinó per poder fer que la gent sàpiga qui som. Moments especials.

En acabat, va poder arribar el president de la Generalitat en funcions, en Carod, i vam pujar un moment a l’Ajuntament. Molt trist que vingui el president de la Generalitat i no hi hagi la bandera del país. Decebedor.

Després de sopar a la Placeta Sant Miquel, vam anar a la Lluna a prendre alguna cosa i encara vam poder veure els Ignasi Terrassa a Joan Blanques.

Dissabte 18

Al migdia vam estar a la Plaça Rovira fent el vermut veient en Pau Riba, en Jordi Casasses i diversos artistes més fent poesia-prosa divertida sobre el vermut, molt entretingut, d’aquelles coses que estàs content de no haver-te perdut.

Ja de tarda, vam anar a veure la baixada del Pilar caminant. Llàstima, va anar d’un pèl però va caure en el darrer revolt. Com no, en Winston ha penjat un vídeo del pilar.

Després, cap a l’Aplec del Cargol on vam poder sopar cargols, mmm, què bons.

Havent sopat, cap a Diamant a veure una mica de jazz swing, una estona amb els Hot Carajillo’s Happy Band i cap a casona, que els dies comencen a notar-se.

Diumenge 19

Comença el dia amb la XIII Trobada Castellera. En Winston ha penjat un vídeo de tv3 del 3 de 9 de la Vella de Valls i el 5 de 7 que no es va poder descarregar, amb conseller fent de pinya, demostrant que té el cap ben dur. Llàstima.

Ja no recordo ni que vaig fer al migdia de diumenge.

A la tarda, després de donar un volt per diversos carrers, sopar de la Tortuga, on estàvem pendent de l’arribada del correfoc i els versots, que també, com no, podeu veure al bloc d’en Martí

Després, un dels moments més divertits, vam veure els Kumbes del Mambo (sí, em reconec el passat kumba), on quedarà el record del “Que tinguem sort” amb la Dolors i la Mar, ja ja. Dos vídeos (sí, l’he trobat, com no) d’altres concerts mostren l’”ambientillo” que hi havia.

Dilluns 20

Vam quedar per veure el taller de circ que patrocinava Esquerra al Passeig de Sant Joan, vam passar pel taller de l’Acaps Gràcia, amb diversos dels nanos saharauis. Soparet amb veïns amb un tros de la pel·lícula Grease (quins records, Mònica, ja ja), veure Kabum i una mica de l’Estanislau Verdet a la Plaça de la Vila i encara veure una estona d’en Lucky Guri.

Dimarts 21

Roda de premsa al matí, això ja s’acaba. Soparet al Kebap de Travessera (heu vingut mai aquí? Fan uns kebaps molt bons, i finalment hi vam anar), petita ronda de comiat amb els amics que hem compartit per festa major, rom i coca i cap a la Plaça de la Vila a veure el castell de focs, brindis col·lectiu de final de festa, regals merescuts a la Montserrat Filomeno i això que ja s’ha acabat. L’Elsa ens veu fer el darrer comiat.

Dimecres 22

Començo vacances, una setmana que es posarà molt bé. Esmorzar veient la pluja amb dos donuts (gràcies!!!), fent la motxilla i escrivint aquest article abans de marxar. Sí, descansem després d’un any dur per agafar forces. La lluita política per Gràcia i el país no admet gaire descans. Seguirem.

Finalment, alguns records i comentaris, en una festa major on s’ha trobat a faltar en Miquel, on sabem que hi ha gent que deixarà de fumar en un balneari, que avui és l’aniversari de la Dolors (felicitats!!!), que a travessera fans uns bons kebaps, que quan demanen un Red Bull alguna cosa vol dir, que a Alsàcia toquen de molt bon rollo i que… com no, la Festa Major és especial. Gràcies a tothom per fer-la possible i farcir-nos la motxilla vital de records!!

9 Responses to “Conseller blocaire per Festa Major II”

1.   fum Says:

En Pau Riba no tocava amb en “Jordi” Casasses, qui recitava era l’Enric Casasses

2.   sílvia Says:

ostres!
    Des que en Xavi és a Palestina m’havia “enganxat” al teu blog i ara fots al camp de vacances!!.
    M’hauré de conformar amb els videos d’en winston, el blog de la trompeta i d’altres, què hi farem!
    Un plaer. Passa’t-ho bé.

3.   un apunt Says:

No t’ho pots arribar a imaginar com n’és de “gran” en Civis, tant com a polític com a persona… llàstima que se l’hagin endut tant lluny de Sabadell, una gran pèrdua per a la ciutat.

4.   Mar Gil Says:

Ostres Àlex, quins bons records… una gran part compartits junts!! ja no cal que faci la meva ressenya, jejeje (bé, algunes coses més personals i viscudes, les faré en privat!!! ;-D), m’alegra que mentre tu et menjaves els meus donuts jo estigues desguarnint!!! per a mi ara s’acaba d’acabar la festa!! ara hem tirat la traca final, amb una llagrimeta, sí, ja ho saps sóc de plorar fàcil, però amb moltes ganes de descansar. Molt bó el video de la canço que et va fer ballar i cantar i moltes gràcies per totes les estones compartides!!

Una abraçada i unes merescudes vacances!!!

Ens veiem aviat, per la vila….

Un petó kumba!!!!!!!!!!!

5.   carlemany Says:

Jo tambe m’ho he pasat be amb tu Mar, la veritat ets una gran part de la Festa major, t’ho has currat molt be i et vull agrair el temps que ens has dedicat, Gracies i finsa aviat.

6.   Mar Gil Says:

Gràcies Carles!!

La veritat és que ha estat una Festa Major intensa i amb poques hores de dormir, per ser el primer any de Junta , el valoro positiu, però MOLT cansat, he fet tot el possible, perquè tothom s’hi sentís a gust!!! crec que no l’he gaudida com d’altres anys, però n’estic orgullosa de tot el treballat!!

Una abraçada i a descansar!!!

7.   Àlex Says:

Fum, tens tota la raó, coses de Gràcia, i això que el pare de l’Enric Casasses havia estat químic analític a l’AUtònoma, em penso. Ara ho canvio

Sílvia, no sé qui ets però encantat de la vida amb els teus comentaris. Ja tornem a córrer per aquí.

“Un apunt”, és el que té treballar pel país que s’emporta gent bona del món municipal.

Mar, què t’haig de dir, ja ja, molt d’acord amb el teu mail, ho heu fet de p… mare!! Descansa!

8.   Sílvia Says:

Hola.
    Jo tampoc et conec.Crec que et vaig veure una vegada però no podria posar-hi la mà al foc.M’he ficat al teu blog des del d’en Xavi i per gracianet. No sóc de Gràcia però m’hi deixo caure sovint.Igual ens veiem algun dia. M’agrada el teu blog, felicitats!.

9.   Àlex Says:

Caram, quina gràcia té això dels blocs, ja ja
    Veig que el teu té un punt artístic especial. Ens veiem, o llegim!