No ho entenc
setembre 8, 2008
Fa un moment he vist via meneame que el butlletí oficial del PSC ens ofereix avui una entrevista amb l'alcalde de Barcelona. L'home ens diu que el Tram passarà per la Diagonal i tot el tràfic serà desviat cap a l'Eixample per tal de fer de la Diagonal un gran passeig. No puc dir que em desagradi la idea ja que una Diagonal sense cotxes però amb Tram i autobusos segurament seria millor per als vianants. Però hi ha una sèrie d'afirmacions en l'entrevista que no entenc:
- Ens parla que es desviarà el tràfic per l'Eixample i a la vegada se n'ampliaran les aceres. ¿? Imagino que els residents a l'Eixample ara s'estaran estirant dels cabells, la gent que cada dia ha de sortir/entrar per la Diagonal deu obrir els ulls amb horror al imaginar-se circulant per l'Eixample. No tot és negatiu: els negocis de la Diagonal estaran la mar de contents amb el silenci i la calma que tindran. Els amos dels immobles salten d'alegria: podran apujar preus!
- Diu que "si, aquesta és la nostra decisió final". Això vol dir que quan van dissenyar els circuits del Tram no van pensar en cap moment que calia unir-los? Serà possible??
- Quan li pregunten quan començaran les obres diu "Demà mateix començarem el procés participatiu i en els pròxims mesos esperem tenir ja un primer projecte conceptual." En l'anterior paràgraf ens explicava que per desviar el trànsit per l'Eixample per poder fer el passeig "Tenim alternatives molt estudiades, però encara no és el moment de concretar-les.", per lo que dedueixo que encara no tenen puta idea de com fer ni una cosa (el passeig) ni l'altra (el desviament de trànsit), si tenim en compte que passaran mesos abans de tenir un primer projecte conceptual.
- Referent al turisme ens diu que "Barcelona no és un parc temàtic, sinó una ciutat de residents" tot i que el "turisme és beneficiós" i per acabar amb les concentracions de guiris al centre "Hem de crear altres centres d'interès on ara no s'hi veu cap turista." Res de llocs tranquils per als residents sinó tot ple de guiris per tot arreu malgrat ser una ciutat de residents. Contradictori? No per al PSC.
- La pujada de preus a la ciutat és, segons ell, degut a que "Barcelona és el centre d'una gran metròpolis, i això té un preu." I que per compensar-ho per als residents cal que "els barcelonins es beneficiïn dels serveis públics", cosa que pensen fer desde l'Ajuntament. No acabo d'entendre això darrer (paguem el mateix que els foranis i en podem fer exactament el mateix ús) ni la relació amb la pujada de preus ¿?
- Tanca l'entrevista amb una bonica frase:"Sé perfectament que el futur de Barcelona passa per retenir la gent jove i evitar que se n'hagin d'anar de la ciutat". Ara com a mínim estem segurs que ho sap, per lo que podem deduïr que el que segueixi passant a partir d'ara no és ignorància sinó incapacitat.
En fi, després de llegir-m'ho tres o quatre vegades arribo a la conclusió que és una idea molt bonica que ens deixarà unes postals precioses però que encara no saben com punyetes fer-ho. Ni quan. Ni a quin preu.
I et deixes això
http://mes-edicions.e-noticies.cat/barcelona/hereu-deia-que-el-tramvia-no-pot-passar-per-la-diagonal-20461.html
En tot cas estic content que el tramvia no passi pel carrer Urgell. Amb el que em costa obrir els ulls al matí només m’hauria faltat tenir un percentatge elevat de morir com Gaudí. 🙂
A mi em vindrà de conya. Podré anar a treballar amb tranvia, anar a casa la meva filla sense transbordo, una delicia.
La veritat és que amb la mesura, faran les aceres de la Diagonal més amples, amb la qual cosa podran convertir la Diagonal, de Francesc Macià fins Passeig de Gràcia en un segon, tercer o quart eix comercial. Es promourant botigues de luxe i pagaran més ibi. Aquí és el truc….
El tranvia és l’excusa….
@cani,
si a més tens present que teòricament sota la pl. Macià han de passar els ferrocarrils de la línea Baix Llobregat-Anoia… hi montaran un
@miquel,
pel que diuen potser t’atropellaran els cotxes que abans anaven per la diagonal 😀
@alex,
e-noticies?? :-O 😀
Però bé, no patiu que passaran mooooolts anys abans que ho facin (si ho fan, que això té una pinta d’anunci pre-convenció-sociataaa)
A mi en sembla bé unir els dos tramvies, ja ho tindrien que haver fet al principi.
Tot el demés no ho sé segur que hi han pros i contres com a tot arreu.
Jo crec que haurien de començar per fer grans parkins a les entrades de la ciutat per poder deixar els cotxes i bellugar-se amb transport public fora un somni
Abans que en critiquin els meus fills dien que jo mai agafo el metro i poques vegades el autobús que sempre vaig en taxi dir que també es un servei públic.
@cristina,
aixo que proposes dels grans aparcaments ja existeix a anglaterra i es diu “Park&Ride”. Tu aparques el cotxe i tens un bus que cada 15 minuts et connecta amb el centre de la ciutat. I els parquins estan sempre plens 🙂
Ara bé, això aquí no ho faran perquè aquestes grans àrees prefereixen destinar-les a construcció, que dóna més beneficis a l’ajuntament (q no a la ciutat) 😉