Qui s’ha d’adaptar? (3)
gener 10, 2010
Un dels problemes actuals a barcelona, i que tendeix a més per gràcia i obra de l’Ajuntament, és la manca d’aparcaments per a vehicles. Donar solució als cotxes és compli9cat, ja que ocupen l’espai que ocupen i és evident que no tots hi caben.
Ara bé, Barcelona és una ciutat que es destaca pel seu altíssim volum de motos i ciclomotors. Aquests vehicles faciliten la fluidesa del tràfic al ocupar molt menys espai per circular i estacionar, per lo que d’alguna forma crec que se n’hauria de promocionar l’ús. I una forma de facilitar que la gent les faci servir és crear espais d’aparcament.
Avui dia és fàcil veure com les motos envaeixen les voreres per tal de poder aparcar, sobretot a l’eixample. Però quan m’hi fixo una miqueta m’adono que de fet no han envaït res ja que utilitzen un espai de la vorera que en general no s’usa: el que hi ha entre arbre i arbre. Perquè normalment a tots ens agrada caminar en línea recta i per tant l’espai entre arbre i arbre, que acostuma també a emprar-se per les senyals de trànsit i demés, no el fem servir a no ser que haguem de creuar els carrer. Per aquest motiu la gent se n’ha apropiat i el fa servir per aparcar.
I jo em pregunto: què seria més intel.ligent: multar a les motos que hi aparquen o aprofitar aquest espai per a senyalitzar-lo com a aparcaments? El fet de permetre-hi l’aparcament no només ajudaria als motociclistes sinó també als vianants, que d’aquesta forma veurien creada una mena de barrera entre ells i els cotxes, proporcionant una mica de seguretat. No crec que tots els trams haguessin de ser aprofitats per aparcar-hi però si que podriem fer-ho de forma alterna entre arbre i arbre, i així poder permetre pujar i baixar dels taxis (per exemple) i a la vegada solucionar un problema de trànsit.
En el model de ciutat ecològica i sostenible que es vol implantar per a Barcelona els cotxes i les motos fan nosa, tothom ha de caminar, passejar, córrer, fer fúting, anar en bici o usar el transport públic. Quan menys places d’aparcament per als vehicles de motor millor.
A menys places d’aparcament lliure més recaptació (zones blaves, zones verdes, multes, grua municipal, etc). Amb aquests ingressos s’instal.laran més contenidors de reciclatge i més estacions de bicing. Visc(a) Barcelona, ecològica, sostenible i solidària.