Incomprensibilitats
octubre 5, 2010
Hi ha coses que no les entendré mai. O bé, nomes les entenc quan malpenso.
Fa molt temps, potser un parell d’anys, els Ferrocarrils de la Txeneralitat van canviar el logo. Això en principi no té perquè ser incomprensible perquè al cap i a la fi tothom canvia de logo quan pretén remarcar un canvi en l’actitut, estratègia o direcció d’una marca. És comprensible. Així com també ho és el fet de no canviar perquè l’important és el fet que la gent ha incorporat la marca, i el seu logo, al seu mapa mental i resulta més convenient mantenir-lo per donar-li un cert aire vintage, o “de com sempre”.
Però el canvi que van fer els FGC no l’entenc. Aquest és el logo original:
I aquest és el “nou”:
Com es pot veure, l’únic canvi és el fons. I el fet que l’anagrama està desplaçat a la dreta. Això en si no seria res, per mi, si no fos perquè un canvi de logo implica que cal canviar tota la paperassa i tots els anagrames a tots els trens i estacions de la Xarxa. Tots. I això són molts milions d’eurus destinats a un canvi estètic que aporta….res!
Pensant: un logo que indica velocitat.
Malpensant: una enorme despesa innecessària que no canvia absolutament res.