Holaa!! Ja feia bastant que no actualitzava, però entre les classes, exàmens, deures i un petit viatget que he fet, no he tingut temps.

Ara ja acabo les classes, demà és l'últim dia i em donen les notes, però em toca estudiar bastant pels exàmens que ja m'han posat pel gener i les recuperacions T_T

Avui us volia parlar d'aquest viatge que vaig fer del 6 al 9 de desembre amb uns amics, a Malta.

Els tres dies que vaig passar a Malta (perquè el 9 vam tornar pel matí i no vam fer res) m'ho vaig passar força bé, més que res per la companyia que vaig tenir, perquè amb ells les rialles no van faltar!! =) Hi vaig anar amb dos nois (Sergi i Albert) i una noia (Helen).

L'hotel estava molt bé!! Tenia jacuzzi, sauna, banys turcs, piscina d'aigua calenta, piscina a l'aire lliure (inutilitzable per l'època de l'any en que estem), gimnàs, un bar i unes sales en les que a la nit es feien diverses actuacions i activitats musicals (hi havia un programa penjat) i el que té un hotel normal: Habitacions, menjador-restaurant, una recepció, lavabos, ascensor, etc.

Malta és bastant maca i té bastantes coses del Neolític. Vam anar a veure l'Hypogeum, un moseu d'interès mundial que ens mostra unes tombes fetes per una cultura del Neolític que només existia a Malta i que va desaparèixer sense deixar cap més rastre i els historiadors d'avui dia encara no saben el perquè. Em va agradar força =D A més teniem un aparell que podies escollir l'idioma i així les coses te les explicava la màquina, perequè si m'ho haguessin explicat en anglès m'hagués perdut la meitat de la informació…

A part d'aquest museu, també vam anar a veure unes catacombes (St. Paul's Catacombs) i les ruïnes de dos o tres temples, que la majoria no valia gaire la pena veure'ls perquè eren 4 runes ben posades i aguantades per uns ferros…

A part dels monuments Neolítics també vam visitar l'antiga capital de Malta, la capital actual, un poble de pescadors per veure la seva vida quotidiana, uns penya-segats i haviem d'anar amb barca, però feia mala mar i no vam poder T_T

De tot el que he explicat el que més em va agradar va ser la vista des dels penya-segats, la capital antiga i les catacombes de St. Paul.

A part de tot això també vam agafar el Ferry i vam anar a veure Gozo, una illa molt propera a Malta, que forma part del mateix país i que em va agradar molt més que Malta.

A Gozo vam veure l'Azure Window (Finestra Blava), que és una roca fodarada per on hi passa el mar i si es mira pel mig es pot veure el contrast de blaus entre el mar i el cel. És un lloc molt maco!!! A més també hi havia un mar interior en el que s'hi podia anar amb barca i ho haguessim fet sinó fos per la mala mar (un altre cop T_T). La ciutat enmurallada de Gozo també la vam visitar i em va agradar força.

Ara em toca explicar les meves impressions i opinions del país.

És un país molt religiós, hi ha moltes marques de catolicisme per tot arreu:
Els autobusos porten una mare de Déu o un Jesucrist crucificat al davant, l'hotel tenia un pessebre gegant a la recepció, hi havia pecebres gegants a les rotondes de la carretera, les llums de Nadal estan molt més guarnides que aquí, està tot ple d'esglésies i el dia 8 van guarnir la plaça major de Gozo (no sé si és aquest el nom vertader però era una plaça equivalent a la plaça major) amb Sants i van fer una processor de capellans pel carrer.

Una de les coses que més em va cridar l'atenció va ser que l'autobús que ens va dur de l'aeroport a l'estació de busos no teniaporta i els busos grans, que anaven per la ciutat, en tenien però no la tancaven!! O.o A més les carreteres estan fatal perquè anàvem botant tota l'estona i a més condueixen per l'esquerra, com els anglesos.

Sobre la gent..puc dir que són bastant simpàtics perquè el temps que vam estar per allà vam haver de preguntar més d'una vegada on eren els llocs i ens van atendre perfectament ^^

Però el servei dels cambrers ja és una altra cosa…els gots eren bruts, la Coca-cola ens la servien diluïda, el menjar trigaven molt a portar-lo, ens treien el plat abans que acabessim de menjar i a l'hora de pagar ens van timar uns quants cops: primer no ens van tornar canvi, després, a un altre restaurant, ens van portar un plat que no havíem demanat i que era més car que el que voliem i a la conta ens posaven aquest primer plat i com això podria explicar mil coses més…

A més a més, el "taxi" que ens va dur de l'hotel a l'aeroport, el dia 9, era una furgoneta vella…

La veritat és que no us recomano Malta, hi ha molts llocs millors on poder anar..sí, té bones vistes i és una illa maca, però Menorca també té bones vistes, unes cales precioses i està aquí al costat. Per anar a Malta us surt més a compte anar a Menorca, perquè més o menys…jo prefereixo Menorca =D

I sobre Malta i Gozo, em quedo amb Gozo!!!!

És tot per avui, fins al proper post!! 😉

Aquí us deixo l'àlbum de fotos de Malta, que ara encara està buit, però l'aniré omplint 😉

Malta

desembre 17th, 2008 at 1:18 pm

2 Responses to “Viatge a Malta”
  1. 1
      Gracienka says:

carai, jacuzzi i tot! quins “lujus” no? és bo veure’t per aqui altre cop, i més veient lo bé que t’ho passes! ja ens explicaràs les notes…(o no) jeje

2. 2
      la_figurita says:

Gràcies per comentar!!^^

Sí, bastants “lujus” jejeje però només els vaig gaudir el dia 8, perquè els caps de setmana tancaven a les 18:00h i llavors encara estavem voltant per l’illa veient coses..ejeje però va estar molt bé ^^

Les notes..si vols ja les diré xD