Divendres era el dia en que teníem previst fer turisme per Berlín. Havíem quedat a les 9 del matí a la Alexanderplatzz i com que vivíem a la mateixa plaça vam sortir 5 minuts abans de casa. Però com que l’edifici era molt gran, només hi havia ascensor al pis 3, 6 i 9 i les escales que baixaven només arribaven a una mena de terrassa privada ens vam perdre i vam tardar 10 minuts a sortir de l’edifici.

Hi va haver gent que va arribar tres quarts d’hora tard. A les 10 del matí ja portàvem 160 € de multes.

Com que a la nit anterior el Xavi ens havia ensenyat una ruta turística, em va tocar fer de guia. Al matí vam visitar, entre d’altres coses (tot fent pilar a cada monument que veiem):

Visita a la Alenxanderplatz: Ajuntament de Berlín, Font de Neptú, el Pirulí.

Ajuntament de Berlín

Estàtues de Marx i Engels (que els van enfaixar i els hi vam posar el mocador casteller).

En Fede i el Carlitus després de sortir de festa amb nosaltres

Església i barri de Sant Nicolau

Catedral de Berlín (on vam fer uns quant pilars de dos)

Universitat de Berlín

Plaça on els Nazis cremaven els llibres

Checkpoint Charlie

Mur de Berlín (el que queda)

Després de dinar vam baixar el ritme i vam visitar la Porta de Brandemburg, el Reichstag, i el monument i el museu dedicat als jueus morts durant el regim Nazi. De l’immens monument al jueus cal destacar que es molt fàcil perdre’t ja que és com un laberint. Allà vam estar una bona estona corrent i espantant a la gent

2 pilars de dos a la porta de Brandemburg

Durant tot el dia vam estar intentant pixar gratis. A tots els lavabos has de pagar entre 0.30 i 0.50 €. Cadascú feia el que podia: colar-se, fer veure que no entenia res i escapar-se de la senyora que cobrava o pixar al mig dels boscos/parcs (i després aguantar les bronques en alemany dels vigilants.

Després de sopar vam voler anar a un concert que feien a una antiga fabrica convertida en sala de festes. Quan vam arribar, ja no quedàvem entrades, però alguns Ganàpies que havien arribat abans ja les havien comprat. Després que el Gorka i l’Oiane estiguessin una estona plorant vam poder entrar, ja que els hi vam fer pena i ens van deixar entrar amb una passi VIP, que ens el van cobrar més barat que les entrades.

Passi VIP

Vam poder veure Obrint Pas, Opció K-95 i uns grups alemanys. La sala era immensa, hi havia tres escenaris alhora. Vam trobar molts catalans, bascos, i alemanys que havien estat a Catalunya d’Erasmus. Entre birra i birra, vam anar coneixent molta gent.

Cap a les 3 de la matinada vam tornar cap a casa, ja que l’endemà havíem de fer castells. Sort del Pirulí que es veu des de tota la ciutat. D’aquesta manera teníem una guia per poder arribar a casa.

Com algú diu…. més fotos a l'interior de la notícia 🙂

Esglesia de Santa Maria i el Pirulí (Torre de Telecomunicacions)

Foto de Grup amb en Marx i l'Engels

Pilars davant de la Catedral de Berlín

Plaça on els Nazis cremaven els llibres prohibits